måndag 11 juli 2011

Rättvist ska det va...

Igår morse mötte Elias mig med ett stooort leende när jag kom upp från min sovmorgon. Han frågade "Ska vi åka till affären nu, mamma. Har den öppnat?". Hannah undrade vad det var för affär vi skulle åka till och när hon hörde att det var leksaksaffären, så ville hon ju naturligtvis OCKSÅ följa med.

- Ja, du får följa med, men idag är det bara Elias som skall få present
- Varför då?
- För Elias har bajsat på pottan och jag lovade honom en liten present om han fixade det.
- Nääää, jag vill ooooockså ha, buääääää (ungefär så lät det).
- Men Hannah, du fick ju present när du slutade med välling, och då är det ju inte mer än rättvist att Elias får en nu när han bajsat på pottan.
- Buuuuäääääää....

Elias stod och betraktade spektaklet och verkade fundera över Hannahs upprörda känslor. Sedan ställde han sig mitt emot mig och höll upp armarna med handflatorna upp (ni vet, som man gör när man ska förklara något...).

- Men mamma!! Hannah bajsade ju på toaletten hela daaaaan igår, då får hon OCKSÅ present!!

Hjärtegull....



Ps. Det blev ingen present för Hannah, bara så ni vet!

2 kommentarer:

Alixandra sa...

Bajsa på pottan present alltså.... Det var nått nytt :) Måste nu klura ut vad jag kan säga till Jocke för att han ska köpa mig presenter. Servera middag present låter väl rimligt?? ;)

Anonym sa...

Hhahahhaaa, asg!!!!!

Barn och deras komentarer, de är för goa!

Kram Pia