lördag 9 juli 2011

Invigning

Vi hade först planer på att åka till vårt lilla ställe vid havet idag, men vi ändrade planerna och styrde kosan hem till mina föräldrar istället. Dit tog vi med oss pannkakor, sylt och Hannahs "Water slide" som hon fick av en kompis i födelsedagspresent. Vilken rolig grej! Önskar bara jag hade var lika modig som barnen och kunde kastat mig handlöst längs med den! Vi åt pannkakor tillsammans med glass och nyplockade jordgubbar som mamma och pappa bjussade på. Jag blev även bjuden på två glas rött, himla trevlig lördag lunch! ;-)

Vid tidig eftermiddag åkte vi hemåt, Hannah fann direkt Oliver att leka med och Elias höll sig i närheten av mig. Anders åkte och handlade medans jag rensade ogräs, sedan lagade jag middag som blev en ny rätt - "Grön kyckling- och pastasallad"...tror jag den hette, från tidningen Laga Lätt. Trots att Anders snurrat till det lite i affären och köpt frysta sugar snaps istället för färska och konservererade ärter istället för frysta, så blev det en riktigt lyckad middag, och barnen åt fint av den - kanske för att de visste att det vankades lördagsgodis för den som åt duktigt?

Det började blåsa upp ordentligt runt partytältet när jag och Anders satt där ute efter middagen och planerade juliveckorna. Precis när Anders sa "Det här kommer skita sig snart" så gjorde det det. Vilken tur att vi satt där ute, annars hade vi sett ett partytält uppe i träden i skogen ikväll! Anders fixade till en jättebra lösning till att spänna fast det och nu håller vi tummarna för att vi kan få äta frukost där ute i morgon. Som det ser ut nu när jag ser ut genom fönstret ser det inte lovande ut. Mörkt, regnigt och blåsigt....


Härliga Hannah!

Alltså, det ser ut som han kommer med världens fart,
men han har smugit fram och kastar sig ned på knäna när han kommit fram! :-)

Ännu ett bevis på att Elias är inne i en ålder där "han kan själv"...om ni förstår vad jag menar....

Hannah is sliding!

Mammas hjärtegull.

Han ser inte så där jättelycklig ut just i detta ögonblick, men han tyckte det var jättekul att få vara pirat en stund!!

Grön kyckling- och pastasallad!


Planera mera!

2 kommentarer:

HEMLÄNGTAN sa...

Ja oj vad det blåste upp. Och nu regnar det massor... Visserligen skönt så att man slipper kvällsvattningen!

Imorgon hoppas vi på fint väder igen ( och att ert tält står kvar!).

Kram, Jenny

Katarina H sa...

Underbara bilder på dina fina barn!