onsdag 6 juli 2011

Himlen öppnade sig...

Igår började det som skrivet ÖSREGNA när vi satt i tältet på altanen. Jag och Camilla myste som attan, men Elias blev ju som sagt jätterädd. Tarzan, galenpannan, energiknippet Elias är rädd för höga ljud, så har det alltid varit. Vi såg paniken växa i ögonen på honom, Camilla försökte busa bort det, men han höll sig för öronen och skrek, så till slut tog jag in honom, så vi stod blöta i håret på insidan och såg hur regnet föll som en fors på utsidan. Till och med stupröret svämmade över och ut på altanen flöt mossa, löv och jord....

Elias gnällde och sa:
- Det regnar jättemycket, mamma!
- Ja, himlen öppnade sig!

Han tittade på mig med stora ögon och tjöt
- Himlen måste stänga sig igen!!!


1 kommentar:

Jenny sa...

Han är ju så söt den gossen :) Hos mig kom det bara några stänk så jag fick aldrig möjligheten att njuta som ni ;-) Puss å kram, skumbanan :-*