fredag 8 juli 2011

Sol, vind och vatten...

Det är något speciellt med havet. Solen, vinden och vattnet ihop gör sig så väldigt bra och skapar ett sånt lugn i min kropp och själ att jag ibland nästan blir religiös. När jag och Anders gifte oss var temat "Sol, vind och vatten", av många olika anledningar. Men t ex, första helgen vi sågs efter att han flyttat ner från Luleå till Tanumshede, så hyrde vi en kajak och paddlade ut i Grebbestads skärgård. Vi tog oss iland på små kobbar och hade med oss picknick. Hela vår första sommar spenderades i princip vid havet och även på hösten och vintern har vi dragits dit där ljuset är som starkast och doften av salta hav är som starkast.

Att plocka snäckor och stenar på Ölands stränder var min stora hobby under mina barndomssomrar på Sandbybadets camping. Det är egentligen konstigt att vi inte bor närmare havet än vad vi gör, för vi båda två älskar havet och dess dragningskraft på oss.

I mitt senaste inlägg om uterummet velade jag mellan Naturtema, Shabby chic och just - marint, New England. Egentligen behöver jag inte ens tänka efter, för hur fint det än är med det bondromantiska och naturfärger, så är det ju det marina temat som lockar mig, som alltid kommer att få mig att längta hem till uterummet - höst som vinter, vår som sommar.

Fick nys om en för mig ny webbutik idag, "House of Linnea" och där hittade jag många fina saker. Det kliade i fingrarna och jag tänkte "Åh, den ska jag beställa, den vill jag ha, åååh...den var också jättefin". Men jag lade band på mig. Vi har ju inte ens fått uterummet än! Och jag har fortfarande inte kunnat övertala mamma om att deras kökssoffa ska få flytta hem till mig och bli alldeles vit och fin....

2 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Jag gillar med den butiken.,..vill ha saker:)

Kram Lotta

Jenny sa...

Aha, spekulant på soffan minsann ;-) Fast jag tycker nog inte att du skall måla den vit, den gör sig nog även i natur med fina kuddar och kanske en matta eller dyna på sitsen...