söndag 3 juli 2011

Vilken energikick!

Igår kväll kom två av tjejerna ur "Dingle-ligan" och hälsade på mig - Ann-Louice och Sandra. Jag bjöd grillad fläskfilé med potatis i folie till varmrätt och till efterrätt blev det kladdkaka med mandel i, serverad med vispad grädde! Det var en underbar kväll, så vi fick sitta och njuta ute i partytältet hela kvällen och natten. Sandra tog bussen hem vid 2-tiden och då gick jag och A-L också och lade oss. Tidigare på dagen hade jag bett Anders åka och köpa en AC till oss, för övervåningen blir överhettad på sommaren och denna sommardag var inget undantag. Dessutom var jag rädd att A-L's fina nallebjörn till hund, Meja, skulle kollapsa i värmen!

I morse väckte Anders mig vid 10:45 och sa att nu var A-L minsann vaken! Jag fick lite smått panik, eftersom Linda & Annica skulle komma klockan 12 och köket var lämnat i sitt kaos när vi gick och lade oss, men hjärtat tog ett glädjeskutt när jag kom ner och såg att Anders fixat iordning köket under morgonen!!

Det blev en Caesarsallad på altanen tillsammans med Annica, Linda & A-L, vi fikade kladdkaka och sedan var det dags för A-L att dra sig hemåt Tangen. Annica och Linda stannade en stund till, innan de också gav sig av. Jag sa till dem att, att få träffa vänner är nog den bästa energikick jag kan få och ååååh vad rätt jag hade i det, för när de gått satte jag igång en tvättmaskin och sen somnade jag i solstolen....haha!

Nädå, jag sov bara en timme, sen har jag hängt upp tvätten, satt igång och hängt upp en andra tvätt, bytt sängkläder i vår säng och även putsat fönster i vardagsrummet, tjoho!! Nu är jag alldeles genomsvettig, så jag ska sätta mig i kvällssolen på framsidan med en drink och invänta familjen som är på väg hem. Jag pratade med Anders precis och de höll på att packa ihop och var på väg från Bodele, de har alltså varit nere vid havet och badat, så Anders var tvärsäker på att barnen skulle somna i bilen på väg hem!

Vilken UNDERBAR helg det har varit!!

Tillägg: Jag klippte visst häcken på baksidan också....
Babyspenat, ruccula, valnötter, fetaost, hallon, björnbär och blåbär. Bara så där. :-)

Fina A-L och Sandra!!

Sandra myser med efterrätten...:-)


Annica, Linda & A-L

Grillad kycklingfilé med Caesarsallad!

Inga kommentarer: