lördag 3 oktober 2009

Överraskning!

Eftersom min man faktiskt LÄSER vad som står i min blogg har jag inte kunnat avslöja en liten hemlis jag och hans syster har haft sedan lite mer än en vecka tillbaka.
Kerstin, Björn, Rasmus och vi ses tyvärr allt för sällan, senast var ju när vi var på semester i Norge! Men Anders nämnde för några veckor sen att han tycker det är lite tråkigt att vi bor så långt ifrån varandra att en spontanvisit är omöjligt. Så tankarna började gro om att försöka få ihop till en träff. Jag, Kerstin och Björn har tisslat och tasslar i över en vecka med att vi ska ses den här helgen! Det har varit så svårt att neka till att hälsa på farmor i Uddevalla, men jag har haft en bra anledning i att vi faktiskt har höst-städdag med bostadsrättsföreningen idag.
Men vid halv elva ringde det på dörren och när Hannah öppnade stod de där, hela familjen Winge-Kläth! Anders blev som vi hoppats, JÄTTEGLAD och JÄTTEFÖRVÅNAD!
Hannah och Elias fick varsin present, så himla gulligt. Hannah fick Spiderman-vantar i fleece och Elias fick tröja med Snobben (den han han har på sig på bilderna!). Tack faster! :-)
Tyvärr blev Anders tvungen att gå ut i ÖSREGNET med grannarna och klippa lite träd, men vi andra hade det lugnt och skönt inne i värmen. Vid ett åkte Anders och Björn och handlade kinamat - åh så gott! De små barnen sov i omgångar och den jättemysiga dagen avslutades med ett besök på IKEA för mig, Björn, Kerstin, Rasmus och Elias. Jag och Elias kom hem med fyra bordstabletter till barnen, tre matlådor, fyra lingonmoussekakor och en mandeltårta. :-)






Inga kommentarer: