tisdag 6 oktober 2009

Blommor och bin vs. kycklingen och ägget

Idag fick Hannah följa med mig till Mio för att lämna tillbaka den ofantligt dyra kudden jag köpte för några veckor sen. Sedan gick vi till Hemtex och köpte nya gardiner till köket och smög även in på Jysk och Inside Home och kollade lite innan Hannah fick gå in på Gallerix och köpa två små ark med klistermärken för att hon varit så duktig i affärerna.
På vägen hem sitter hon tyst och tittar ut genom fönstret. Helt plötsligt frågar hon:

- Mamma, var fanns jag innan jag kom till din mage? Var jag i himlen då?

Oh my, alla redan? tänkte jag...
Jag funderade några sekunder, sedan sa jag:

- Jag och pappa tillverkade dig av kärlek. Ett ägg inne i mig fick i sig en liten bit av pappa och sedan växte du där vid ägget. Ungefär som en kyckling. Fast du växte inne i min mage, inte i ett ägg.

Där fick jag till det ganska bra för att inte fått tid på mig att fundera, tänkte jag och log för mig själv i framsätet.

Sen kom den, frågan som fick mig helt ur balans.

- Elias då, är han en kyckling?

5 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

Gud så roligt! Sitter här och flinar :-)

Pia sa...

Men vilka underbara ungar du har!
Har läst din blogg ett tag men jaaa jag skall erkänna, har inte komenterat.. Förlåt.

Anonym sa...

Hahaha jag döööör!

Hannah skulle krossa stå upparna på Roast på Berns. *s*

Kram gums

Annelie sa...

*Hahaha*...guuud så gullig och rolig hon är Hannah ;-)

Familjen Bus sa...

Hahaha ,sitter här och skrattar högt för mig själv!!! Supergulligt, och egentligen helt självklar fråga ju... : )
Kramis!