måndag 12 oktober 2009

Feber och tandvärk

Elias har haft hög feber även i natt och både han och jag har sovit jättedåligt. Eftersom vi redan igår bestämde att jag skulle vara hemma så var det jag som gick upp varje gång han grät. Jag satt inne hos honom en timme i natt när han var klarvaken och låg och pratade med Snoken och gav mig nappen. Jag hade inte ögonkontakt med honom, men lutade pannan mot spjälorna i sängen och till sist tappade Elias intresset och började klippa med ögonen. Jag smög ut och mellan 03.00 och 06.00 fick jag sova iallafall...
Anders lämnade Hannah på förskolan och åkte sedan till jobbet.
Jag ringde till Folktandvården så fort de öppnade idag, men de hade inte fått något återbud än, men de lovade att ringa så fort de fick det.
Vid 08:40 ringde de och sa att de fått ett återbud, så jag var välkommen 09:50. Jag ringde hem Anders, som nu är hemma och hoppat i myskläder för att ta hand om Elias medans jag är hos tandläkaren.
De var en tandläkare kort idag, så min tandläkare kommer springa mellan två rum, så jag gissar på att besöket kommer ta lite tid, men det spelar ingen roll, bara jag får hjälp IDAG.
Så himla tråkigt att missa ännu en dag på min praktik...:-(

Inga kommentarer: