måndag 19 oktober 2009

Inte mitt fel

Måndag morgon 06:55, ungefär i höjd med busshållplatsen:

- Hannah! Vi glömde ta med dina stövlar! VÄND! Vi måste hem och hämta dina stövlar, du kan inte bara ha med dina springskor!

Hannah sjunger, trallar och är hur lycklig som helst. Jag springer, flåsar och fräser över att jag bara tagit med Elias stövlar. Småspringer hela vägen hem. Småspringer bort mot förskolan igen.

- Hannah, nu har vi bråttom, så slarva inte nu, snälla. Det är mitt fel att vi är sena, men jag vill gärna att du hjälper mig. Vi lämnar Elias först idag.

- Mamma, det är inte ALLS ditt fel. Du glömde ju bara för att vi fick bråttom. Det är inte ditt fel.

Där, i mörkret vid Skimmelvägen fick jag kärlekskli i näsan igen. Jag pussade extra mycket på min lilla tjej när jag lämnade henne på förskolan idag. Hon är så underbar när hon står i fönstret och skickar slängpussar, vinkar och slänger armarna om sig för att visa att hon kramar mig också!!

Inga kommentarer: