söndag 18 oktober 2009

Härligt höstväder

I morse spelade vi Bamses memo och ett kort föreställde Lille Skutt som kastade höstlöv över sig själv.
"Så vill jag också göra", sa Hannah. Jag fick en idé i huvudet och kunde inte släppa den, så efter ridningen idag gick vi ut i skogen en stund. Hannah tröttnade rätt snart - alldeles för snart enligt mig - och jag fick väl ingen direkt superbild, men ändå. Fina färger. :-)

Efter detta åkte vi hem till mina föräldrar dit vi hade blivit inbjudna på middag. Det serverades hjortstek med hasselbackspotatis och trattkantarellsås (mamma hade plockat kantarellerna själv!) och till efterrätt fick vi marängsviss. Det var gudomligt gott och hjortstek när något vi verkligen kommer prova på här hemma själva! Sen blev vi sugna på lammstek också, den gör Anders så himla bra!! Barnen åt väldigt duktigt, Elias åt faktiskt bättre än vad han gjort på hela veckan, vilket jag var så lättad för. Marängsvissen gled ned den med...
Efter maten lekte vi nere i "lekrummet", gungade, lekte med dockskåpet, lekte kontor och rullade en pilatesboll mellan oss. Barnen somnade på vägen hem från mina föräldrar och det tackar man ju inte nej till direkt!
Imorgon börjar sista veckan på praktiken!



Inga kommentarer: