torsdag 15 oktober 2009

En gång i tiden skrev jag...


Natten kommer


Det är nu när natten kommer, jag tänker på dig
när inget annat skingrar mina tankar
Det är nu när natten kommer, min längtan blir starkare
när inget jag gör får mig att glömma
Mina känslor kastas fram och tillbaka
som ett fallet lös i vinden
Vinterblåsten nynnar en godnattvisa
regnet droppar, skapar rytmen
Tillsammans får dom mig att somna,
att sakta vaggas in i drömmarnas land
där verkligheten är ljusår därifrån
och mina frågor får svar
Som innan jag somnar är du där,
men bilden av dig är svagare
Liksom min egen skugga följer du mig
kan inte fly
Mina tårar bildar strömmar
mina andetag är grund till stormen
Mina tankar, mina ord, bildar en mening,
målar en bild
som blandas ut i min sjö av brustna drömmar

1 kommentar:

Johnny sa...

Duktig på att skriva kanske, men inte den här typen av skrivande. Det gör du bättre själv.