tisdag 20 oktober 2009

Jag kan bräcka dig!

Konversation på väg hem från förskolan, Melvin inleder med:

- Min trampebil* heter Melvin I*******, precis som jag.
- Vad smart, då behöver man ju inte vara rädd för att säga fel namn, svarar jag.
- Min trampebil har inget namn ännu, säger Hannah.
- Akta så ni inte trampar i hund/kattbajset som ligger där! hojtar jag.
- WOW!! säger Elias.
- Min trampebil äter hästar och bajs, sen blir han magsjuk och dör lite grann, säger Melvin.
- Min trampebil äter också bajs, sen kastar han det i min panna, säger Hannah.
- Nä men fy, vilka taskiga trampebilar ni har! Min trampebil är jättesnäll. Bakar bullar till mig, säger jag.
- WOW!! säger Elias.
- Det finns havre i hästbajs, säger Hannah.
- Min trampebil gör sönder min rumpa, så jag får en låtsasrumpa. I plast. PAPPA!!! ELMER!!!
(Melvin har fått syn på sin pappa och lillebror och springer iväg).
Hannah ropar lite smått förnärmad:
- Min trampebil är mycket coolare än din!
- Min! Min! Min! säger Elias och pekar på katten som går längs stenmuren.

* Trampebilen är Melvins "låtsaskompis". Hannah verkar ha glömt av att hon aldrig har haft en trampebil som låtsaskompis. Hennes låtsaskompis heter ju Johan och bor i Uddevalla.

4 kommentarer:

Maria sa...

Haha, det var det roligaste jag har läst på länge!
Helt hysteriskt roligt!

1906 kvm sa...

Vadå låtsaskompis Johan? ;-) Han är ju verklig! :-P Jag känner ju han! ;-)

Cissi sa...

NK - haha, ja eller hur! Men saken är den att hennes kompis låtsaskompis Johan är sju år...;-)

Anonym sa...

Vi som är vana vid Melvin har ju hört allt om hans trampebilar. De har testat allt som finns och kan allt. Roligt att Hannah också fixar trampebilslåtsaskompisar.

/Fredrik