fredag 16 oktober 2009

"Mina klasskamrater"

Hittade en gammal typ av "Mina vänner"-bok i gömmorna. Jag hade själv fyllt i boken, på inte mindre än tre ställen. Jag hade fyllt i så här:

Namn: Cecilia Bergman
Födelsedag: 27 december
Födelseort: Göteborg
Hårfärg: Brun
Ögonfärg: Blågrön
Syskon: 2. Camilla & Jenny
Skolor jag gått i: Kärraskolan
Det roligaste ämnet: Matte & Bild
Det tråkigaste ämnet: Historia & Vida Världen
Mina intressen: Simning & ridning
Förening jag är med i: S02 & Kärra Ryttarförening
Den bästa bok jag läst: Pojkjävlarna
Den bästa pop-grupp jag vet: Shaboom & Europe
Den bästa låt jag hört: Stad i ljus
Mitt favorit TV-program: Varuhuset
Den bästa film jag sett: Benji
Jag avskyr mest: Bråk, krig, mobbing, plastikoperationer
Jag gillar bäst: Julle, Pricken, mamma, pappa, Jenny & Camilla
Vad jag helst vill bli: Doktor eller veterinär
Min högsta önskan: Att få bli fin i ansiktet

Efternotering:
  • Vida världen - kan någon försöka minnas vad det var för bok??
  • Pojkjävlarna - vad är DET för bok?
  • Shaboom - hm...what?
  • Stad i ljus - Tommy Körberg - inte Shaboom eller Europe.
  • Jaaaa, Varuhuset!
  • Jaaaa, Benji! (Jag minns fortfarande att jag grät till den filmen)
  • Ja, fyyyyy för plastikoperationer
  • Julle, Pricken, mamma, pappa, Jenny & Camilla - ingen rankad ordning tror jag...
  • Att få bli fin i ansiktet - tja...inte så pjåkigt!!

1 kommentar:

1906 kvm sa...

Bra idé att posta i bloggen. Kul att se vad som gällde back in the days ;-) Har en sådan bok från 94, när jag var 14... kanske man skulle gräva fram den?