tisdag 14 juli 2009

Tapas framför TV'n


Har precis ätit Tapas och druckit ett glas rött vin (Lat42) framför TV'n med Anders och nu är det dags att sova. Jag är så nöjd med denna dagen!

Började med att åka till frisören och fixa till lite grejer som jag inte var helt nöjd med och gick därifrån med ett nöjt kund-leende. Sen gick jag över till Willys och handlade lite inför veckan. Laktosfria produkter, för nu får vi testa det för Elias mage vill inte bli bättre. Nu är det slem i bajset. Inte bra.

Om han inte är bättre på torsdag kväll ringer jag på måndag och kräver att de undersöker honom.

Vi har varit hemma resten av dagen. På eftermiddagen tog hela familjen en promenad bort till förskolans lekgård och där fikade vi smörgåsrån med pepparsalami (eller bara smör) och lekte en stund.

Vi åt middag (korv med stuvade makaroner) och sen badade jag Elias. Under badningen ringde min allra bästa vän Linda, 6-barnsmamman, och vi pratade i nästan en timme. Anders tog över badningen och satte även Hannah för att bada. Hon har börjat protestera högljutt när det är dags att bada, men när hon väl är där vill hon inte gå upp!

Klockan åtta hade jag date med min kära granne Eva för en kvällspromenad. Vi hade bra tempo och tog långa rundan så vi var ute en timme. Sen stod vi i 20 minuter och snackade på utsidan, vi såg Anders kika ut genom köksfönstret flera gånger och skrattade gott.

När jag kom in blev jag dock försiktigt påmind om att jag sagt att vi skulle äta tapas och dricka vin ikväll....det dåliga samvetet kröp fram snabbt!

Men jag tog en snabbdusch medan Anders dukade upp och tände ljus! Vi hade det jättemysigt! Älskar min man!!

Inga kommentarer: