söndag 12 juli 2009

Man ska ha husvagn...

Allt sedan jag var liten har jag drömt om att ha en egen husvagn. Vi hade husvagn när jag var liten. Varje sommar drog vi iväg med hela familjen, oftast ner till Österrike, där vi fann många nya vänskaper (och kärlekar).
En gång har jag förmått Anders att hyra en husvagn. Anders är inte uppvuxen med husvagn. Han förstod aldrig tjusningen. Tills vi då hyrde en husvagn hösten för tre år sedan, när Hannah var 1½ ungefär. Sedan dess har vi velat göra om det. Drömt lite om att ha en egen, men ekonomin tillåter det inte.

Min storasyster och hennes förra sambo (kusinernas pappa) hade en husvagn tillsammans. Jenny var riktigt stolt när de visade upp den. Hon älskade att vara i den, att vara med familjen och bara resa iväg.
När hon nu då för en månad sen ungefär berättade att hon skulle köpa husvagn, förvånade det inte mig ett dugg. Vi är ju riktiga "husvagnisar"!
I fredags fick hon då äntligen köpt sin dröm. En Cabby, 1992 års modell. I går fick vi se den, där den stod uppställd på våra föräldrars gata i väntan på att köras till en riktig uppställningsplats.
Jenny var så spänd att visa mig sin husvagn att hon först bara var tvungen att putsa fönstrena i bilen.........
Vilken jättefin husvagn hon har köpt, syrran! Vi behövde ingen sol på himlen igår, för oj så hon sken!!!



Inga kommentarer: