torsdag 23 juli 2009

Min dejt med kameran

Igår skulle jag ha varit ute i Kungsbacka med omnejd och fotograferat. Min vän Fredrik, som är född och uppvuxen där, skulle guidat mig. Det regnade. Och regnade. Och regnade.
Vi trotsade ändå vädrets makter och åkte upp till Fjärås Bräcka. Men vi fick snällt sitta kvar i bilen. I lite över en timme satt vi där och snackade och lyssnade på regnet som smattrade på rutan.
Men i samma andetag som jag sa...
-"Nej, nu skiter vi i det här, vi får göra om det när jag kommer hem från Norge istället. Jäkla regn"
...så sprack det upp och Fredrik visade mig Fjärås bräcka och dess underbara utsikt. Här är, vad han sa iallalfall, det enda stället i Sverige där man kan se både hav och sjö från ett ställe.
Coolt!
Men mot sjön var det så trista svarta moln, så jag tog inte ens bild åt det hållet.
Tre bilder får ni se. Hoppas på fler bilder nästa gång, då vi ska våga oss ut i det höga gräset kring fornlämningarna och gravarna...:-)


Min vän Fredrik, som vill vara anonym...



2 kommentarer:

Anonym sa...

Denna dära anonyme ser ju helt ok ut bakifrån ;)
Hihi, kram gums

HEMLÄNGTAN sa...

Jättefina bilder! Vad duktig du är på att fota.
Den tredje bilden skulle man nästan göra en liten tavla utav.
Ha det bra i regnet!
Kram Jenny