onsdag 8 juli 2009

Kontraster

Vilken skillnad det kan vara från en dag till en annan!
I morse vaknade Elias på ett strålande humör och ville hemskt gärna ligga och kramas i min säng en stund med vällingen i ena handen och mitt öra i andra. På ett ungefär.
Hannah vaknade vid 07.30 och kom ner med min kudde i famnen och sjöng "Här kommer lilla Hannah..."
Vi åt frukost, sen ringde jag min pappa för att kolla om han ville ha besök en stund, samt för att kolla om han hade någon packtejp. Jag fick sålt babygymmet igår på Tradera och ville gärna skicka iväg det så snart som möjligt. Pappa berättade att han skulle till Byggmax och köpa brädor, men de var så långa så han inte kunde få in dem i bilen. Jag hintade då om att jag faktiskt har en bil som är som en lastbil, samt att vi äger ett takräcke som funkar alldeles utmärkt som lastzon för några brädor. Han skrattade gott och önskade oss välkomna ner till Fredholmsgatan!
Vi kom ner och barnen lekte fint i deras hus tillsammans med mig medans pappa åkte till Byggmax. När han kom hem åkte vi upp till affären och skickade paketet samt handlade lite varor på ICA. Sedan somnade Elias i bilen på väg hem, jag och Hannah åt en jättegod lunch och sedan myste hon i sittsäcken och kollade på Madagaskar samtidigt som jag plockade undan, hängde tvätt och förberedde för besök av Åsa & Johanna, två av mina klasskamrater. När Elias vaknat från sin sovstund var vi ute på gatan och åkte Nalle Puh-bil, gungade och blåste såpbubblor.

Hannah blev totalt speedad när Åsa kom! Elias hörde att det knackade på dörren, han blev glad och RUSADE till dörren. När han såg att Åsa stod i hallen blev han HUR blyg som helst. Han slog blicken ned i golvet och tvärvände ut i köket igen! Haha, jag har aldrig sett honom sån innan!
Vi satte oss på utsidan och Hannah lekte pajas en stund. När Johanna kom blev Elias som förbytt, han smilade upp sig och ville visa sin välling för henne...:-)
Vi hade en jättetrevlig eftermiddag och de åkte hem strax innan 18-snåret. Då plockade jag undan i trädgården, vallade in barnen, badade Elias medans Hannah lekte med Brio-mek.

Elias är något mer stabil i magen, även om det är löst. Idag har han bara fått majsvälling efter samtal med BVC. Hoppas det känns bättre i morgon för honom!

Nu sover båda barnen och jag ska ta en kopp te framför TV'n...


Hannah i snygga svarta kjolen som hon valt själv, samt linnet hon fick av A-K i födelsedagspresent!


Putta på...



Blåser så fint...


Den vackraste killen på jorden!


Johanna & Elias


Får in lite sand i blöjan innan badet...

Anders är nu på väg från San Diego till Washington igen - tror jag. Hans resa var ju något av det virrigaste jag varit med om! Det enda jag är säker på är att han ska vara i New York fredag-söndag! Och då har jag bett honom köpa den här...



2 kommentarer:

Anonym sa...

Klockan va jättefin, hoppas han hittar den. :)
Kan inte du fråga Anders om han vill titta efter en såndär snöglob med NY i? (typ skyskrapor, för max 200kr) - OM han har tid såklart.
Kram gumsi

Familjen Bus sa...

Håller med, snygg klocka! Nu har ju halva veckan gått! Snart är han tillbaks igen. Tycker du verkar klara det strålande! Kram L