söndag 19 juli 2009

Regntunga skyar...

Igår var vi inne i princip hela dagen, förutom en stund då jag först tog Hannah till H&M och köpte en ny pyjamas (Blixten McQueen, Spindelmannen fanns inte i hennes stl) och sen när jag tog bilen med Elias ner till affären för att köpa lite chips och ostbollar inför lördagkvällen.
Jag hittade förresten tre par shorts/piratbyxor till bra pris, så nu har jag sommarkläder till benen också! :-)
Igår kväll bjöd vi in våra två grannfamiljer Daniel/Lisa/Emma/Wilma & Eva/Daniel/Julia/William för lite snacks och snack. I början var det fullt kaos, vissa av oss (Lisa & Jag) satt som klistrade i soffan en stund och bara betraktade kaoset med 6 barn i ett och samma rum. Men sen kvicknade vi till och jag tycker kvällen blev jättemysig och det är så kul att vi har såna härliga grannar!

Det är fortfarande grått och tråkigt här hos oss, men vi har ändå bestämt oss för att vara ute och försöka fixa i trädgården tillsammans med barnen idag.
I eftermiddag har jag bokat en dejt med min tvillingsyster för mat/fika och bio. Vi ska se "The proposal" och jag längtar ihjäl mig efter lite egentid med världens bästa tvillingsyrra!!



1 kommentar:

Therese sa...

Carl Zeiss gör väldigt bra linser, det gör en del för skärpan och färgåtergivningen.