fredag 17 juli 2009

Älskade Hannah

Igår när vi skulle sätta på Hannah pyjamas efter badet reflekterade jag över hur stor hon har blivit, eller att pyjamasen krympt. Jag sa till henne att vi kanske ska åka och köpa nya pyjamasar till henne imorgon eller på lördag?
-"Ja, men vi måste köpa en Spidermanpyjamas och de finns bara i Afrika!"
- "Oj då, hur ska vi kunna köpa en pyjamas i Afrika då?"
- "Man åker dit med lastbil och husvagn, såklart!"

Idag har vi bestämt att åka till havet. Hannah och jag gick en morgonpromenad med Ebba medans Elias och Anders fortfarande sov. När vi kom tillbaka fick hon en mugg med yoghurt framför TV'n medans jag gjorde iordning frukosten. När jag kom ut i vardagsrummet frågade jag:
- "Vill du ha en smörgås också, innan vi åker ut till havet?"
- "Men mammaaaa, jag vill åka till poolen!!!"
- "Nej, vaddå, vilken pool?"
- "Den poolen Oliver är i, såklart!"
- "Men älskade Hannah, Oliver är i Polen hos sina släktingar. Det är ett annat land. Ingen badbassäng...åh, vad jag älskar dig!"
- "Jag älskar dig också, men jag vill ändå åka till poolen" muttrar Hannah...



Inga kommentarer: