onsdag 1 juli 2009

Cybex Solution X

Idag åkte jag bort till Backaplan med barnen för att leta lite sommarkläder. På vägen dit ringde jag och kollade med Anders om jag skulle köpa en bältesstol till Hannah när jag ändå var där. Det tyckte han var en bra idé, för vi tycker Volvo-stolen börjar bli lite väl trång upptill för Hannah och själv klagar hon på att den är lite hård i rumpan och vill helst av allt sitta i Elias stol istället.
Så vi gick in på Nids 4 Kids och köpte en svart Cybex Solution X. Den har höj- och sänkbart sido- och nackstöd och har fått högsta betyg i många tester.
Hannah var VÄLDIGT nöjd när vi satte oss i bilen, för - jag citerar - "nu kan jag se både dig i spegeln och Elias, mina älsklingar!"
Vi tog oss sedan till Lindex & KappAhl för att köpa lite sommarkläder till mig och barnen. När jag visade Hannah kläderna nickade hon glatt eller skakade buttert på huvudet. När jag visade henne en lila söt t-shirt med blommor sa hon:
- Mamma, jag är ingen lila människa. Tycker inte om blommor heller.

Vi gick därifrån med:

  • Likadana linnen i turkos/vitt till Hannah och Elias
  • En svart kjol med tillhörande vit t-shirt med en svart bulldog på till Hannah
  • Grå shorts i stl 86 till Elias. Dessa har dock Hannah sprungit omkring i hela eftermiddagen utan problem, så det är VÄLDIGT stora storlekar!
  • Rosa t-shirt med en brun apa på till Hannah
  • Turkos klänning till Hannah
  • Lite tropik-tema-shorts/linne till Elias
  • Rosa shorts och en tillhörande top till Hannah. Hon valde färgen själv! Helt otroligt!

Innan vi åkte hem hade jag utlovat glass. Jag och Elias delade på en strut med hasselnöt och himmelsk röra. Först köpte jag en svart glass (lakrits) till Hannah. Jag sa till henne att det var lakrits och hon sa "Jag lillar lakrits". Hon tog en halv tugga sen såg hon ut som hon hade stoppat världens äckligaste sak i munnen och spottade snabbt ut den i papperskorgen. Jag fick snällt köpa en ny glass, för fem kronor - med tre kronors påslag för köp under 50 kronor - med kortet! Denna gång blev det Buffalo Bill eller Sitting Bull eller vad den heter och den slank ner fort, men inte så fort att hon slapp fläckar på tröjan och shortsen.
"Vilken tur att vi har nya kläder i den där påsen, mamma!"

När Anders kom hem åt vi middag tillsammans, sen drog jag iväg med grannen Lisa till Amhult och shoppade loss sommarkläder till mig. Tyckte liksom det var dags när mina toppar luktade unket redan som nytvättade. Vi tyckte det var riktigt kul att åka hiss så vi tog två extra rundor innan vi hittade rätt. Då stod det paret kvar som frågat oss första gången "Är ni på väg ner?". Skrattattack!!

Jag kom dock hem med 13 nya vanliga toppar i olika färger, samt två andra överdelar som jag väljer mellan till bröllopet på lördag. Det lutar åt den tunnare blusen, men vi får se hur det ser ut med linne under...Nu är jag trött i fötterna och ska gå och pussa lite på mina sussande barn och min sömnige (och kvällshungrige, jag hör honom nere i köket) make innan det är dags att sova!




Hannah i nya stolen - hur mallig som helst!

Inga kommentarer: