måndag 23 mars 2009

Vårtecken...

I lördags spirade vårkänslorna! Solen sken från klarblå himmel, termometern stack upp till härliga 10 grader och vi var ute nästan hela dagen. Vi krattade löv, rensade rabatter, städade undan snöskyfflar. Elias vandrade omkring överallt och var supernöjd, samtidigt som Hannah äntligen fick ta fram cykeln igen, för Anders åkte iväg och köpte häftiga kulor att sätta på ekrarna! Lyckliga Hannah!


Fjolårets lavendel...


Krokus på gräsmattan...

Gårdagen spenderade jag mestadels av tiden vid köksbordet för att plugga inför tentan jag har i morgon och sen satt jag även vid datorn och pluggade in suffix och prefix i glosprogrammet Anders laddat ned. Min älskade man tog barnen till Uddevalla och hälsade på barnens farmor och farfar.
Idag var det lika fint väder, men inte lika varmt.
När självstudierna i skolan avslutades ringde jag tvillingsyster Camilla och frågade om hon ville äta lunch med mig. Det ville hon, så vi möttes upp vid Domkyrkan och gick och åt thaimat. Det var en mysig restaurang nere i en källare med jättegod mat. Vi skildes åt efter lunchen och jag gick Drottninggatan fram för att hitta Vincent shoe store - en butik med BARA barnskor! Jag har sneglat på de där skorna väldigt länge, men aldrig haft läge att köpa. Men idag bestämde jag mig.
Under tiden jag var hos naprapaten Martin på Ryggakuten så fick Anders mäta barnens fötter. Besöket hos naprapaten var en annorlunda upplevelse. Har aldrig tidigare i mitt liv blivit knådad på det viset. Det var en häftig känsla att känna musklerna pinas, det är på något sätt en sån där härlig blandning mellan smärta och njutning. Sen att få tips och råd om hur jag skulle undvika stelhet när jag arbetar vid datorn gjorde mig bättre till mods. Jag ska tillbaka på torsdag för en andra behandlig och då ska vi även gå igenom hur jag ska träna muskler och leder för att kunna klara studier och arbete vid datorn.
Efter det gick jag tillbaka till Vincent shoe store och köpte vårskor till Elias och Hannah. De fick samma modell, men Elias fick bruna och Hannah svarta. Visst är de snygga?!

1 kommentar:

Familjen Bus sa...

Lycka till på din första tenta! Supersnygga skor, har ju själv tänkt att ta mig till Vincent shoestore, men ej fått tummen ur. Hoppas att vi kanske kan hitta dem i Stockholm! Kram L