tisdag 31 mars 2009

Bedövad

Har haft en del telefonkontakt med Folktandvården de senaste dagarna, pga min tand som har värkt.
Igår ringde jag två gånger för att se om de hade fått något återbud, men icke. Imorse vaknade jag och hade så ont så jag knappt kunde tugga frukosten.
Vi hade tenta i Hälso- och sjukvårdsdokumentation idag, det kändes rätt OK när jag steg ut från tentasalen.
När vi sedan satt i lunchrummet och käkade ringde min telefon och det var Folktandvården som hade fått ett sent återbud och ååååh vad jag blev glad! Har nog aldrig blivit så glad över att få slösa pengar på tandläkaren förut...
Fick tid 15.00, så jag fick hoppa över lektionen i Kommunikation och åka hem.
När jag sen var hos tandläkaren så försökte de först bedöva med en "snäll" bedövning som bara håller i 30 minuter ungefär, men den bedövade inte alls. De försökte en omgång till, men den funkade inte heller, så de fick ta den stora elaka bedövningen ändå. Så nu sitter jag här med två bedövningar som är på väg att försvinna helt och så den elaka bedövningen som försvinner om några timmar.
Bobbo (Bo Pettersson heter han egentligen) sköljde rent ordentligt och sen fick jag gå till Apoteket och hämta ut Citodon och jag känner verkligen att jag kommer behöva det senare ikväll...

Tyck synd om mig nu, för all del!

1 kommentar:

Therese sa...

Jag tycker VERKLIGEN synd om dig! Tandvärk och tandläkare är ingen höjdare...