fredag 27 mars 2009

Canon EF 50mm f/1.8 II

I förmiddags åkte jag till Scandinavian photo och lämnade in min blixt som pajat i blixtfoten. Inga större blessyrer, men eftersom jag varit så hiiiimla smart och försäkrat den så tyckte jag det var lika bra att fixa innan den går sönder helt. Det var inga problem att lämna in, självrisken ligger på 200 kronor och reparationen kommer ta runt 14 dagar.
Eftersom min blixt är min och kamerans bästa vän, så för att mildra saknaden efter den så har idag en liten dröm gått i uppfyllelse! Jag fick äntligen råd att köpa det efterlängtade objektivet jag skrivit om tidigare. Men inte på Scandinavian photo, utan på Japan photo inne i stan. Där köpte jag även en UV-lins och ett motljusskydd. Åh, vad är glad! Har tagit några bilder redan, vad tycker ni?



2 kommentarer:

bambi sa...

Hej! Nu har jag inte alls ont i mina visdomständer, så jag funderar nästan på att avboka tiden för operationen och boka den sen igen om jag får ont igen.

Men det som hjälpte mig mest var Cordosyl som man kan köpa på apoteket. Jag köpte den som gel och hade på där det gjort ont. Den är bakteriedödande. Tillsammans med Ipren så blev allt bättre på en vecka!

Men! Då hade jag i och för sig varit till tandläkaren innan och dom hade spolat rent "fickan".

Hoppas att du inte får lika ont som jag hade! Testa Cordosyl, jag tyckte det var toppen!

Therese sa...

Kanonfina bilder!