torsdag 25 mars 2010

Vårväder, krock och födelsedagsmiddag!

Jag var hemma med Elias idag också, eftersom han hade lite feber igår på förmiddagen. När vi lämnat Hannah på förskolan så cyklade vi hem igen för att ta bilen ner till vårdcentralen där jag hade tid för att få hjälp med mina elaka höfter som strular till och från. Jag fick remiss till röntgen och sedan skulle jag bli kallad till sjukgymnasten som är kopplad till vårdcentralen. Min granne Oscar tipsade mig om honom för över ett år sedan, men tror ni det blir av att man tar tag i det?

Det blev en lika mysig dag som igår. När vi kom hem stannade vi ute för att rasta oss lite, det började med att Elias stoppade ner ena foten i en isvak i grannpojkens sandlåda och fick byta skor, sen ville jag sopa bort lite grus från kanterna utanför vår häck och slutade med att jag sopade ur och städade hela garaget också, medans Elias nöjt lekte utanför och körde diverse fordon genom grushögen jag sopat ihop. Det var riktigt skönt att få ordning inne i garaget och av någon konstig anledning låg det en kasse på golvet med två förpackningar trädgårdsdammsmattor i....jag blev förvirrad, förstod inte alls vad det var för något, skickade SMS till Anders, men fick inget svar...

Elias lycka var total när sopbilen kom, alltså bilen som sopar och sopade upp allt grus. Han var som i extas och blev naturligtvis besviken när den försvann från gatan igen. Vi var ute i två timmar, innan vi gick in för att sova middag.

När Elias sedan sovit färdigt gick vi ut igen, för vädret var ju helt fantastiskt! 13 grader! Åh, äntligen är våren här! Vi tog en sväng ner till affären och Elias var så söt i sina solglasögon!! Men Blixtendojjorna ville han INTE ha på sig ute...hm, jag vet inte riktigt vad han hade för anledning att vägra, men vägrade gjorde han!

På väg hem, precis när vi kommit in på gatan med bilen händer det som jag aldrig trodde skulle kunna hända - jag blev påkörd/påbackad av en granne som kom utbackande från sin parkering!! Trodde fasiken inte det var sant när jag hörde smällen och Elias sa "oj...pang!" i baksätet...
Som tur är sa grannes försäkringsbolag att det helt och hållet är hennes fel, eftersom hon backade ut. Men trots detta blev jag så himla låg och hade en klump i magen hela eftermiddagen. Jag blir så trött på mig själv för att jag har så svårt att släppa saker och bara låta det rinna av mig!

Vi hämtade Hannah lite tidigare och de var ute på gården och lekte när vi kom och de hade faktiskt ätit årets första mellanmål ute på gården (nygräddade våfflor, såklart!). När jag berättade för Hannah att vi skulle åka bilen hem så blev hon först besviken, men när jag sedan berättade att nu ÄNTLIGEN var all snö borta från gatan och de hade varit och sopat gatan under dagen och att hon skulle få åka skateboard blev hon ÖVERLYCKLIG!!

Vi spenderade hela eftermiddagen utomhus, vid 18-tiden kom Anna-Karin som jag bjudit in på middag, eftersom hon fyller år idag. Hon fick ett skärp med nitar i regnbågens färger från mig och presentkort på Systembolaget från oss allihop. Och så middag, det blev lax med hollandaisesås och till efterrätt blev det såklart våfflor på våffeldagen! Jag följde henne ut till bilen när hon skulle åka och sedan gick jag över till grannarna Eddy & Maria som faktiskt HAR en trädgårdsdamm och frågade om det var deras kasse vi av någon konstig anledning fått in i vårt garage. Först nekade Maria, men sedan sa hon att hon hade ett svagt minne av att Eddy köpt dessa mattor för ungefär 2 år sedan, men att de sedan försvunnit med en gång och att Eddy tyckt det var konstigt, men iallfall åkt och köpt nytt material. Hon skulle iallafall kolla med Eddy om det verkligen var så. Nu undrar jag ju självklart hur den här kassen har kunnat passera obemärkt i vårt garage så länge??! Nog för att vi inte är världens mest ordningsamma människor, men det var inte så att kassen låg undangömd...

Hannah har åkt på en förkylning på hostan som hon haft hela veckan och ikväll var hon inte särskilt kaxig, så vi får se hur hon mår imorgon. Vi ska ta hand om Elmer och Melvin en stund i morgon eftermiddag när Linda & Fredrik gör några ärenden, sen ska vi käka pizza ihop när de kommer tillbaka.

Avslutar med en riktig vårbild på härliga, underbara, lyckliga och älskade Hannah i full mundering inför premiärturen på skateboarden!


Inga kommentarer: