onsdag 31 mars 2010

Regnet det bara öser ner...

Igår kom en av mina bästa killkompisar på besök, vi har inte setts på ett bra tag och han ringde och bad mig sätta igång kaffet, för nu var han faktiskt i Göteborg! Han kom med sin lastbil och han hade likadana kläder som sopgubbarna hade, iallafall om man får tolka vad Elias kallade honom. Jag sa till Elias flera gånger att han heter Fredrik, men han envisades med att kalla honom för "Sopbilen"! Det var hur som helst väldigt roligt att ses, även om han inte stannade så länge. Hoppas nu vi ses på återträffen i maj! När han skulle gå hem så vinkade Elias och sa "hej då, sopbilen!".

Idag har jag, hör och häpna, börjat med min LIA-rapport. I början var det trögt, men när man väl fick sitta en stund och grubbla lite så kom jag igång riktigt ordentligt och jag ville faktiskt inte att klockan skulle bli 16....

Mamma och pappa var så himla söta och hämtade mig och barnen på förskolan idag, jättegulligt av dem i det regn som var. Men när vi kom hem blev det totalt kaos och barnen bara skrek, grät och bråkade. Mamma och pappa försökte väl sitt bästa med att avleda dem, men efter ungefär en kvart av skrikande så gav de upp och åkte hem - och lämnade mig i kaoset...hm...:-)

Men allt lade sig så fort barnen fick i sig mat. Jag fuskade faktiskt idag och satte igång "Bilar" på datorn i köket och Elias slevade i sig 3 portioner av bara farten. Hannah segade i sig en halv och bråkade som vanligt, men jag orkade inte ta fajten idag så de fick varsitt päron efteråt också.

Anders hämtade hem TV-bänken igår kväll och monterade ihop den, men vi fick inte över alla grejerna förrän idag. Ni får ha överseende med vår gamla tjock-tv bara...Rom byggdes inte på en dag...;-)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snygg den är!

A home far away sa...

Hihi barn är så härliga....hej då sopbilen!

Kram Gunilla i Singapore