söndag 14 mars 2010

Söndagens kalas och spontanbesök!

Idag var det kalas för Jacob som fyller 8 år i morgon. Innan dess hann jag iväg och byta de häftiga byxorna till Elias så han fick ha på sig dem när vi åkte på kalaset. Det var mysigt att få träffa kusinerna och min familj, med goda tårtor och glada skratt!

På vägen hem sa Anders att han var rejält trött så jag började planera en liten tripp till någon kompis och den som jag ringde först var Camilla, en av bästisarna från Dingle. Hon välkomnade mig med öppna armar och vi släppte bara av Anders hemma innan vi åkte ut till Mölnlycke och hälsade på. Lucas & Nelly har blivit så stora, men den som vuxit mest var ju Filip, som vi inte sett sedan i somras. Vilken kopia av sina syskon han är! En perfekt blandning av de två första barnen. Så söt!! Vi stannade i ungefär 3 timmar innan vi åkte hem igen. Jag hoppades att de skulle hålla sig vakna trots att vi åkte ganska sent (18-tiden), men det var bara Hannah som lyckades hålla sig vaken, men det var på håret! Elias fick somna utan det sedvanliga söndagsbadet, men Hannah fick i sig både middag och fick duschat innan hon somnade efter saga av Anders.
Idag fyller kompis-Melvins lillebror Elmer år och vi köpte ett kort som vi skulle ge honom, men eftersom vi kom hem så sent så får det vänta till i morgon (bara så ni vet....)...:-)


Så här underhåller man barnen när man vill fixa iordning frukosten!

Elias, Julia, Jacob & Hannah

Äh...lägg av va söt du e!!!!

Smajl, li'l brother!!

Finaste storasystern jag vet!
(Å snygg i håret är hon med!)


Coolaste barnen i nya kläder!
(Elias skjorta kanske i största laget, men va 17...)


Bus med jordens finaste moster Milla!!

Mys med stora kusinen!

Sen åkte vi till Mölnlycke, där Elias och Lucas fann varandra väldigt snabbt!


Barnen Winge med minstingen Hammarvik!

Målar!

Bästaste Camilla o Filip!

Inga kommentarer: