torsdag 18 mars 2010

Vårtecken

Våren är snart här! Medans jag plöjer dikena med blicken efter vårtecken i form av tussilago, så blir jag ständigt påmind om andra vårtecken av mina barn.

För att citera Hannah:
- "Mamma, nu är snön borta, får jag åka skateboard då?"
- "Titta gräs! Åh så vackert!".
- "Jag ska gå i shorts till dagis idag".
- "Mamma, vi har en sjö på våran dagisgård. Den heter Nova-sjön!".

För att citera Elias:
-"Kolla, bajs! Hästbajs. Hundbajs. Hundbajs. Hundbajs. Hundbajs. Hästbajs. Hundbajs!".
- "Mamma bajsa där?"
- "Hannah cykla väääääg!"
- "Kolla! HUNDBAAAAAJS!"



ÄCKLIGT!!! Jag räknade hundbajsarna på väg från förskolan igår. På en sträcka på 500 meter låg det inte mer än 29 hundbajshögar!!! Har inte folk fattat ordspråket "Vad som göms i snö, kommer fram i tö"??!
Ta ansvar, hundägare! Annars ska jag fasiken börja lägga bajsblöjor längs era promenadstråk!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha...du är så rolig Cissi. 29 stycken låter ju inte klokt. Jag tycker absolut att du ska lägga ut bajsblöjor också för det vore en väldigt rolig syn. Jag vill hellre ha bajsblöjor än hundbajs.
Kram på dig roliga du!
/Anna F

Anonym sa...

ja go cicci, det e ju äckligt så man spyr när man e ute och går nu, håller med dig totalt!
Anna kom hit och gå en promenad med oss snart så skall du få se på bajs :-)!
Kram Lisa

Unknown sa...

Ja fy piiiiip vad äckligt det är! Tack för söta ord. Hoppas ni mår bra!

1906 kvm sa...

Instämmer. Låter man hunden skita nära gångbanan borde hundägaren plocka upp efter sig. Vår "lilla" vovve är så fisförnömn så han skiter inte längs gåbanan utan måste gå långt in för att skita för att basjet sen får förmultna i jorden. Någon som är intressant är att de som plockar upp efter sig gärna lämnar de svarta påsarna mitt på marken... ! Så miljövänligt. Då är det faktiskt bättre att de låter bli om de inte kan behaga att ta med sig påsen. Jösses. Man slutar aldrig förvånas över människor.