måndag 29 mars 2010

Påskpyssel

Idag artade sig eftermiddagen så väl att vi kunde hjälpas åt att hämta barnen. Anders hämtade Hannah, jag hämtade Elias. När vi kom hem stannade de tre andra ute, medans jag gick in för att laga middag. Idag blev det chicken a'la king och det var poppis hos alla familjemedlemmar!

Efter middagen gick Anders upp för att dammsuga och torka golv, medans jag och barnen gav oss på årets påskpyssel - att blåsa och måla ägg! Hannah var jätteduktig och hon tyckte det var riktigt roligt. Elias målade ägget - och allt runt omkring sig, när han ändå var i farten! Vi hade en riktigt mysig stund i köket innan det var dags att tvätta av allt och göra sig iordning för natten.

Anders har fixat ett ordentligt städschema i Excel som vi ska fylla i tillsammans och som räknar ner dagarna tills det är dags att göra "den och den" sysslan igen...himla fiffigt, så jag hoppas vi kan få rutin på det. Idag stod just golven på övervåningen på schemat, men vad som inte stod på schemat var ugnsrengöring och rensning av avloppet utanför tvättmaskinen - men det gjorde han ändå! Han är väldigt effektiv när han väl sätter igång - och när han får göra något kul samtidigt (som Excel...).

Nu har han satt sig i soffan där nere (utan soffbord) och gjort äggtoddy till sig själv av alla fem äggen vi blåste ut...

Imorgon kommer min lärare till min LIA och kollar läget lite, det ska bli kul!


Hannah blåser ägg!

Målar det svart - såklart...


Anders fick hjälpa till...


Elias är koncentrerad!

Titta, vilka fina ägg!

3 kommentarer:

Systeryster sa...

Vad fint ni gjort!
Här kommer det inte att bli så avancerat :-p

Anonym sa...

Vilka fina ägg ni pysslat ihop!!

Jag önskar att jag var så ambitiös och organiserad hemma som Anders... =)

Cissi sa...

Sarah - det VAR faktiskt inte så avancerat som man kan tro!

Tess - haha, jag också...;-)