söndag 7 mars 2010

Hos kusin och sysslingar i Varberg

Igår vid Elias sovtid satte vi oss i bilen och åkte ner till Varberg för att hälsa på min kusin Per, hans fru Karin och deras två söner Ivar & Elis. Ivar är 5 månader yngre än Hannah och Elis är 2 månader äldre än Elias!

När vi kom ner var det två blyga barn som blev mottagna av två jätteglada och speedade barn. Elias klängde sig fast på mitt ben och Hannah gömde sig bakom Anders. Jag som trodde tuppkammen skulle göra henne modigare...;-)
Blygheten försvann iallafall snabbt och vi blev bjudna på grillad korv med bröd. Vädret var ju helt makalöst härligt, så Per stod och grillade på baksidan i bara tröjan! Efter lunchen var Ivar inbjuden på kalas hos en grannkompis, så han försvann en stund, men de andra tre höll låda så det räckte ändå. Vi gick ut på gården en stund innan Ivar kom tillbaka från kalaset och där hände det tråkigaste på länge, jag snubblade till i backen upp mot rutschkanan med Elias i handen och blev så rädd att Elias slagit sig så jag märkte inte att jag själv hade tappat mina glasögon och trampat på dem....:-( Tur att jag använde mig av Specsavers som har erbjudandet tag 2 betala för 1, så jag har reservögon hemma! Men jag märkte när jag kom in att jag faktiskt hade användning av glasögonen ändå, med bara ett glas. Bättre än ingenting alls....

Sen tog vi bilarna och åkte ner till Varbergs fästning och promenerade. Ivar ville jättegärna visa Hannah Bockstensmannen, men vi bestämde att vi ska komma på återbesök till våren och besöka den där mannen då...det låter ju jättehärligt! Per och Karin berättade att de hade varit ute och promenerat vid Varbergs fästning när stormen Gudrun kom farande förbi och de hade faktiskt fått lägga sig ner på marken för att inte blåsa bort!

Det fanns, eftersom det var någon enstaka plusgrad, vattenpölar lite överallt på promenadstråket och i en av de djupaste lyckades Elias ramla pladask i, men han log med det största leendet när vi lyfte upp honom så vi antog att det gick bra. När vi kommit till slutet sa Hannah "Mina stövlar är inte vattentäta mamma!" och skrattade. Men eftersom det var på slutet av promenaden så skyndade vi oss inte utan gick i lagom takt tillbaka till bilarna. När vi kom hem så upptäckte vi att inte bara Hannahs skor var blöta, utan Elias skor var GENOMBLÖTA och han var KALL. Men inte att han klagar...
Så nu den här veckan som kommer ska det vara plusgrader och jag tror vi kommer sätta på honom hans fodrade gummistövlar, eftersom kängorna inte riktigt håller tätt längre... En rolig sak som hände efter det var att jag skulle byta strumpor på Elias och satte upp honom i knät, men när jag kände efter så var de inte längre blöta och jag blev helt chockad i ungefär en mikrosekund innan jag inser att jag satt Elis i knät, inte Elias!! herregud, vad jag skrattade. Elis hade nämligen på sig en tröja som Elias har hemma, den röda med cowboy på, och de är ju så lika i form och längd så jag slängde upp fel unge i knät! Elis reagerade inte nämnvärt på misstaget, som tur var...;-)

Vi bjöds på en fantastiskt god lasagne som Per fixade ihop, sen bjöds barnen på lördagsgodis och lagom tills att vi skulle åka hem var barnen som mest speedade av allt socker! Men vi hade en enormt trevlig dag i Varberg och vi längtar till våren då vi kan besöka dem igen och jag hoppas även att det kommer tillfälle då vi kan bjuda hem dem igen, det var ju trots allt sommaren 2008 de var här sist!

Korvgrillning på altanen...


Ivar var inte så värst förtjust i min kamera...


Elis


Hannah & Per

Hannah, Per & Elis

Heeeeej!

Visslar uppe på toppen!


Nu är det snart vår, det känns i hela kroppen!


Kom nu, så går vi!


Tänk, när det är sand hon springer på istället för snö...

Far & son på promenad







Elis!

Fundersam Ivar...



En annan far & son på promenad...:-)

Per fixar lasagne...mums!


Sysslingarna i Westmarks FatBoy!

Hörselskydden på , nu är det hårdrock som gäller!



Lördagsgodis...

Ivar showar

Elias försökte först ta sig upp på stolen för att sen hoppa över till soffan,
men fick till sist se sig besegrad och ta hjälp av Per...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser superhärligt ut gums. Längtar ner till Varberg igen, det är så fint där. Men, var inte Karin med er?
Stor kram AK