söndag 14 mars 2010

Lyckad lördag!

Jag börjar med att visa bilder från dagarna då vi var hemma med sjuk Hannah. Hon fick för sig att måla resten av julpyntet som vi köpte några veckor innan advent förra året och på fredagen lekte hon och Anders någon slags båt tror jag...fick aldrig riktigt klarhet i det där! Men kul hade hon och hon längtar inte till förskolan i morgon...

Igår började dagen redan 04:50 av att Elias vaknade. Han accepterade dock att ligga i vår säng och dricka välling och mysa en stund, sen kom Hannah in vid 05:20, ja då var det bara att gå upp! Anders kom upp vid 9-tiden och då bestämde vi oss för att åka till Backaplan för att köpa nya skor till honom, men Hannah ville inte följa med utan fick vara hemma hos mormor och morfar hela dagen som verkligen verkar ha skämt bort lilltjejen!! Vi kom faktiskt hem med varsitt par skor till barnen också. Elias hämtade ner ett par "Blipten"-skor från hyllan och vägrade lämna ifrån sig dem och eftersom hans förra skor är slängda för längesedan eftersom de gått sönder och blivit för små så var det inte mer med det! Även Hannah fick, trots att hon inte var med, ett par "Converse"-liknande skor som hon blev överlycklig över!

Barnen sprang runt inomhus med sina nya skor hela dagen igår och på kvällen kom familjen Franzén över på middag och mello, vilket blev riktigt lyckat. Vi hade slagit på stort med "Baconlindad oxfilé med balsamvinägersås och svampkräm". Mums. Till dessert hade jag gjort en panacotta med jordgubbe/lime-smak, hjälp vad den smälte gott i munnen, jag ville bara ha mer!! Jag är för övrigt riktigt nöjd med resultatet av melodifestivalen, min favorit, Anna Bergendahl vann lätt över alla andra! Fast, jag måste erkänna, att jag tyvärr inte tror att det kommer gå så bra i stora eurovisionsfestivalen. Salem al Fakir skulle det säkert gått bättre för, men jag kunde för mitt liv inte rösta på honom, eftersom jag helt enkelt inte gillade låten...

Julpyntet...

Det passade väldigt bra med ett fint paket från gammelmormor denna dag.
Men snacka om fejkat smil...;-)


Ja...här är då båten...eller vad det nu var...

Filuren visar sina nya skor!

Blipten! (Blixten Mc Queen, såklart...)

Coola, älskade Hannah med nya dojjorna!


Barnen fick köttbullar och korv på spett med pommes till...


Snacka om kontraster mellan de bästa vännerna!
Prinsessan och tuffingen!

William går i Hannahs skor...

Inga kommentarer: