lördag 2 april 2011

Lördag kväll

Fast jag vill egentligen börja med gårdagskvällen, som började med massage för min del hos Titti på Flexmassage - GRYM tjej, och jättetrevlig! De tre jag har haft nöjet att få massage av är Elin, Åsa & nu sist Titti är jätteduktiga alla tre, kan verkligen rekommendera dem, Flexmassage finns lite överallt i stan, men just de här tre tjejerna finns på Backaplan (Sportlife, Gustaf Dalénsgatan).

Efter massagen ringde jag Anna-Karin och vi bestämde att hon skulle komma och käka pizza med oss och det blev en jättemysig kväll med mycket prat, skratt och även bowlingspelade på Nintendo Wii precis innan hon åkte hem. Hon fick rejält med spö, kanske var det tack vare mitt speciella skutt jag gjorde precis när jag skjutsade iväg "klotet". A-K, hon försökte göra likadant vilket fick mig att skratta högt, men jag vann stort båda omgångarna.
Idag började vi med att Hannah och Anders åkte till simskolan och träningen (Anders passar på att simma ungefär en kilometer varje lördagmorgon medans Hannah simmar med simskolan i längden bredvid). Jag och Elias stannade hemma och förberedde inför kvällens besök, vi bakade "Fjäderlätt chokladkaka", vilket var en annorlunda grej, eftersom det var Dinkelmjöl och råsocker i, samt att man inte hade något margarin i. För att försöka vara liiiiite "nyttig" iallafall, med tanke på den gångna veckan som jag verkligen kämpat med! (Glöm att jag åt pizza igår!).

Dagens timmar flög snabbt och de sista timmen innan familjen Indevall kom så var barnen ute på fram- och baksida och lekte med grannpojken Oliver. Elias klättrade i "berget" på baksidan, vilket fick Anders att klättra upp efter honom och det var inte NÅDIGT vad arg Elias var över att bli nerplockad!! Hannah & Elias hjälpte dock till riktigt bra med maten idag. Elias hjälpte som sagt till att baka kakan, medans Hannah hjälpte till att skära grönsaker och göra mango- och banansåsen.
När familjen Indevall kom serverades det först lite tilltugg i form av Crutonger, Grissini, Tapenade, Baconlindade dadlar och svarta oliver. Barnen fick sedan äta sin middag ute i vardagsrummet . Den bestod av "Crispy chicken" (som jag fick tips av från en pingla vid namn Elin) med olika plockgrönsaker och den jättegoda mangosåsen som Hannah gjort. Vi vuxna fick "Fannys kyckling allt i ett" från Elle Mat & Vin som är den enda mattidningen jag vill prenumerera på! Till dessert blev det den fjäderlätta chokladkakan med en yoghurtsås smaksatt med lime & honung.
Hannah & Melvin frågade rätt snart om Melvin fick sova över och det fick han så gärna, de tycker ju det är så himla roligt! (Och jag tycker det är jättemysigt att få en gäst vid frukostbordet!). Vi fick iallafall en riktigt trevlig kväll med familjen Indevall och det blev mycket sagt, trots fem aktiva barn i huset!! Elmer fick sin födelsedagspresent som legat och väntat på honom några veckor och vi hoppas han blir nöjd med den! Elias sov knappt någon middag idag och var rejält övertrött på slutet, men han var tapper och höll ut till ytterdörren stängdes efter våra gäster!


Huvudrätter - Fannys örtkyckling allt-i-ett, bild 1
Fannys kyckling "allt i ett", bild lånad från Elle Mat & Vin

 
Crispy chicken












Inga kommentarer: