söndag 10 april 2011

SPA Tallåsen

Igår vid 13-tiden anlände jag till Linköping. Jag blev upphämtad av Elin och sedan åkte vi i samlad trupp till affären och köpte lite godis och så, sedan ut på landet, där Lena bor.

Lena satte igång bastun, vi tog en fika ute på altanen, Elin hade gjort sina nyttiga chokladbollar (ja, jag lovar, supernyttiga - hon sa att man kunde ha dem som mellanmål!). Sedan kom Mia, massören och jag var först i kön denna gång. Underbar massage!! Sedan hoppade jag in i duschen, gjorde sällskap med Lena och Therese i bastun med min ansiktsmask på. Sedan duschade jag, satte mig ute på altanen och gjorde mina naglar. Det blev SÅ snyggt!! Efter ett tag samlades vi allihop ute på altanen, tog lite att dricka, sedan förberedde vi maten. Det blev "sval avokadosoppa" till förrätt (den gjorde Lena!) - jättegod, men det blev så mycket så jag fick lämna lite för att orka med varmrätten!! Till varmrätt hade Elin gjort ugnsstekt oxfilé med en bärsallad (ungefär en sådan som Annica och Mathias bjöd oss på förra året) och till dessert blev det Glenn Strömbergs tiramisu. Vi satt och pratade, drack vin och myste ute på altanen fram till midnatt. Med hjälp av gasolvärmaren i hörnet höll sig värmen och vi njöt i fulla drag av att sitta "ute inne".
Jag och Therese delade på dubbelsängen och jag tror inte det tog mer än fem minuter för mig att somna. Gud vilken skön säng! Sov till 08:40, sedan serverades det frukost - ute på altanen igen såklart - och vid 12-tiden tog jag och Therese tåget ner till Hässleholm.... ljuvligt dygn i Linköping och jag hoppas vi ses snart igen, underbara tjejer!!!

Ja, ni läste rätt förresten. För att slippa göra två byten tog jag X2000 till Hässleholm, sedan väntade jag på perrongen i det underbara vädret en timma, sedan tog jag ett Intercitytåg från Hässleholm till Göteborg. Världens bästa Pappa kom och hämtade mig och bjöd även in mig på söndagmiddag, grillad fläskkarré med klyftpotatis, jag fick till och med med mig en matlåda till i morgon!

Den här helgen har verkligen laddat mina batterier och det behövs inför den kommande veckan. Anders åker i morgon bitti vid 4-tiden till Italien och är borta till natten mellan torsdag och fredag. Jag ska få hjälp av mina föräldrar, Anders mamma och även min storasyster Jenny som skall ta hand om barnen när det är föräldramöte på torsdag!

Bastun väntar...


Lotta

Sval avocadosoppa med kräftstjärtar

Therese

Elin uppdaterar Facebook...;-)

Visar upp mina naglar!

Sallad med bär och chevréost


Fina tjejer allihop!

Mums, mums

Sötaste Elin

Lotta uppdaterar också Facebook

Värme...

Tiramisu a'la Glenn

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det!! Låter supermysigt. Och fina bilder som vanligt =)

Åsa sa...

Å vilken underbar helg det lät som!!
Och vad fina bilder du tar, jätteduktig fotograf!

Anonym sa...

Vilken supermysig helg du haft!

Kram Pia