tisdag 19 april 2011

Kalas i Härryda

Vilket väder det har varit de senaste dagarna, helt underbart ju! Lördagen avslutades med att båda barnen somnade i soffan medans jag och Anders satt i köket och planerade vår nya altan!

I söndags var Hannah bjuden på kalas hos Elias, vars mamma skriver i en blogg jag läser. Hennes sambo, Linus lärde jag känna för 14 år sedan på min allra första chat-träff (haha, det var SÅ längesen inser jag nu!). I januari fick Linus och Therese sitt första gemensamma barn, Lennox, och Elias blev storebror. Iallafall, Hannah var bjuden på 6-årskalas med pirattema och Hannah var inte sen att hänga på - såklart! Det blev några intensiva timmar i Härryda och jag fick se på (inte röra) Lennox och han var SÅ söt!! Jag kände nämligen att jag började få ont i halsen och jag ville absolut inte utmana ödet med att smitta ner en bebis.

Det är jag glad för nu, för jäklar i min låda vad förkyld jag har blivit. Hostar som en galning!! Idag på jobbet så sa jag till mina kollegor att jag troligtvis inte blir långvarig på jobbet, eftersom jag hostade så jag nästan spydde. Då tipsade min ena kollega mig om att vi faktiskt har läkare på vår avdelning. Och vips hade snälla läkare T skrivit ut Cocillana till mig och de resterande jobbtimmarna (och de kommande nätterna) var räddade!











1 kommentar:

Therese sa...

Tack för att ni kom på kalaset! Vi har läst Bajsboken och den är VÄLDIGT rolig. Bubbis har nog aldrig hört sin mamma säga ordet bajs så många gånger innan, så han vill att jag ska läsa den om och om igen =)

Klart att ni ska komma och hälsa på hela familjen snart! Vi kan grilla och sitta och mysa på altanen och barnen kan leka loss på gräsmattan!!