onsdag 20 april 2011

Promenera hem

I förrgår var det så härligt väder att jag inte ville ta bilen bort till förskolan och köra hem, utan jag körde hem och lämnade bilen för att sedan gå bort och hämta barnen. De fick sätta på sig stövlar och jag lade ner Elias regnkläder i en kasse innan vi gick ner mot bäcken. Barnen började direkt plocka vitsippor (som ju förstås hann slokna innan vi kom hem) och leka i vattnet i bäcken. Tur att jag tog med mig Elias kläder, för efter ungefäääääär två minuter hade han fastnat med ena stöveln i lera och satt sig pladask. Så han fick på sig fodrade regnbyxor utanpå nakna ben och nakna fötter ner i Timberlandkängorna, men lika glad var han för det!

Daniel, Julia & William kom ner efter en stund och Elias och William lekte länge vid "tunneln". Jag hade tyvärr bara med mig mobilen, så några schyssta bilder fick jag inte, men ni ser nog vad de föreställer! :-) När vi kom hem pyntade vi påskriset och tog fram några enstaka kycklingar, tuppar och hönor. Anders köpte med sig kött och rotfrukter hem och drog fram grillen och det blev så lyckat, så himla gott. Han är duktig han.

Idag är jag faktiskt hemma med den jobbigaste hostan någonsin (jaja, jag överdriver kanske lite) och jag har inte fått sova mycket inatt och näsan rinner som vattnet nere i bäcken! Imorgon är jag föräldraledig, eftersom Elias har tid hos läkaren. Jag har äntligen tagit tag i detta med hans mage som aldrig riktigt vill lämna ifrån sig format innehåll - om ni förstår...;-)

Skvaltkvarnen vid bäcken

Hannah älskar att plocka vitsippor till sin mamma
(med skelettvantarna på!)



Jag sitter faaaast!

Oooups...:-)

Så. På behörigt avstånd, tack!

Elias och "Winjam"

Hur kan det finnas så mycket bus i ett par ögon?


Håll in magen, älskling. "Haha, det är ju det jag göööör!"
Schyssta frugan...

Mums.


De fulsötaste kycklingarna. Fick dem av min mamma förra året. :-)

- Elias?
- Prata inte med mig, mamma!
- Men du, Elias...sluta peta näsan.
- Jag hittar ändå inget, mamma! Prata inte med mig!

Favoriterna!

Några tappra själar klarade sig hela vägen hem.
De hamnade i min morfars gamla vas...

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Jag hittar ändå inget mamma...."
Haha ljuvliga unge!

Krya på dig!
Kram AK

HEMLÄNGTAN sa...

Ååå så roligt det måste vara för barnen att leka så i bäcken. Ska nog ta med barnen en vända till skogen i påsk så de får leka av sig också.

Krya på dig!

Kram, Jenny