onsdag 27 april 2011

Tolsereds 4H-gård

Jag har varit hemma idag också, men känt mig något bättre än igår. I eftermiddags trotsade jag därför hostan för en träff med Annica och barnen på Tolsereds 4H-gård. Sysslor som att jaga barn, fotografera, titta på djur, springa och kissa gjorde att den stund vi så högt längtade efter med kaffe i handen och långa förtroliga samtal liksom grusades i sanden, men någon minut här och där fick vi pratat och barnen hade jättekul tillsammans!

Det smet visst in en bild från igår. Jag satte på honom cowboy-hatten för att skydda hans solbrända öron!

Våra vackra japanska körsbärsträd blommar!

Linnea och Lukas bjöd på fika!
Och mina barn mumsade i sig...

Denna bild tog Hannah på sin lillebror! :-)

Mr Minipolis - Lukas!

Finaste Linnea

Påskliljor vid en vägg...liksom. :-)

Mjölk-kanna


En gammal kärra...


En inte lika gammal häst

Linnea och Hannah

En trött katt (eller arg?!)

Nä, den ser allt bara trött ut, eller hur?


Alla goa barn!

De tre små grisarna


Elias & Lukas klappar katten


Lukas och Elias tittar in till kaninerna.

Nu tar jag dig! Kaninen hoppade ko-lugnt därifrån, kan jag säga...katten fattade ingenting!

Ett gammalt hjul på en vägg - ser ni väl?! ;-)


2 kommentarer:

HEMLÄNGTAN sa...

Åå vad roligt att åka till en bondgård så där. Måste verkligen göra det med mina barn också, Edvin är ju helt tokig i djur.

Fina kort du tagit!

Min trädgård gör sig bäst på bild för tillfället. Halva trädgården är fortafarande täckt av lera efter förra årets dränering. Men snart så ska vi nog få ordning på det också...

Kram, Jenny

Therese sa...

Låter som en härlig eftermiddag! Och jättefina bilder som vanligt ;-)