måndag 4 april 2011

Påskpyssel från Panduro

Idag har vi varit hemma, jag och barnen. Eller ja...hemma var väl inte rätta ordet, men hemma från jobb och förskola. Elias var fortfarande något lös i magen, så jag tog det säkra före det osäkra!
Vi tog på förmiddagen bussen in till stan tillsammans med Linda, Elmer, Melvin & Milton. Vi styrde kosan mot Östra Hamngatan och Panduro, för att införskaffa lite påskpyssel. Jag ville gärna köpa en dörrkrans att dekorera själv, men det var tydligen beställningsvara, så jag får vänta en hel vecka på den! Vi tog en fika på "A piece of cake" innan vi åkte bussen hem igen. Hannah följde med Linda och pojkarna hem, medans jag och Elias gick hem för att äta, men han somnade i vagnen så jag fick vänta en stund innan jag kunde väcka honom och sedan åkte vi med bilen upp till de andra. Vi var inne en stund och barnen lekte, sedan gick vi ut i trädgården, där gränsen för vad barnen orkade var nådd. Griniga, ledsna, bråkiga barn fick oss att bryta upp och hoppas på en lugnare morgondag! :-)

Nu på kvällningen har jag varit ute i trädgården och rensat häck igen och avslutade Hannahs dag med att pyssla, oj vilken lycklig unge jag hade som sällskap! Bara hon och mamma, det är grejer det...





Inga kommentarer: