lördag 23 april 2011

Långfredagens eftermiddag och kväll

Det bjöds på ordentligt sommarväder igår och barnen sprang runt i linne/t-shirt och shorts hela eftermiddagen. Hannah tog på sig sin cowboyhatt, hittade ett cowboysnöre, en galge och en nyckelknippa och gick ut i skogen för att hälsa på sin nya häst, Willy. Fantasin är det inget fel på iallafall! Elias spenderade nästan två timmar i sandlådan, med och utan vänner. Sittandes och liggandes. Så ni kanske förstår att barnen fick sig ett bad igår innan läggdags?! Vi åt även lax som legat i folie på grillen tillsammans med färsk sparris, kalamataoliver och pesto. Barnen ÄLSKADE det och Hannah satte upp den här maträtten bland sina allra bästa favoriter! :-)

Jag förberedde mandelmarängtårtan som vi ska ta med oss till Uddevalla idag. På tal om Uddevalla - det är dags att göra sig iordning för avfärd!

"Jag gör min bokstav!"

Elias och grannpojken Ebbe

Lax i folie på grillen tillsammans med kalamataoliver, pest och färsk sparris!

Man kan faktiskt ligga ner i sandlådan...

Gömmer den gamla bilen


Sen grävde han fram den igen...

Jag blir så arg!

På riktigt!

Nu lugnar jag mig lite...

Jag kan vara glad!!

Hannah smakar smeten...

Inga kommentarer: