fredag 8 april 2011

Jag längtar till Tallåsen...

Imorgon efter klockan 13.00, efter 4 timmars tågresa är min telefon på ljudlöst, tankarna på alla måste bortblåsta. Vinet är upphällt i ett glas, solen skiner, jag sitter ute på en altan vid ett hus ute på landet tillsammans med fyra mycket viktiga kvinnor i mitt liv. Ansiktsmasken håller på att torka, lösnaglarna sitter perfekt och nagellacket lackas på. Massagen har gjort mig alldeles varm, avslappnad och mör i kroppen. Bastun ute i trädgården väntar. Vi pratar, skrattar, viskar, och kanske - kanske - gråter vi en skvätt. Underbart. Lycka. Jag längtar!





1 kommentar:

Lena sa...

Gumman, vad rörd jag blir av dina ord! Jag känner att du verkligen behöver komma till Tallåsen och det känns bra att vår lilla SPA-helg är en välbehövlig paus från just alla "måsten"?! Vi ses i morgon vännen <3