måndag 25 oktober 2010

Ny familjemedlem

Ja, inte VÅR nya, men familjen Indevalls!

I torsdags kom lillebror, genom akut kejsarsnitt, några dagar innan planerat kejsarsnitt, det har varit en känslomässig berg- och dalbana för föräldrarna, men nu verkar allt peka uppåt och framåt! Igår var Elmer och Melvin här över dagen, och barnen lekte hur bra som helst! Fantasin har inga gränser och jag fick mig några goa skratt! I morse fick jag träffa Linda, när jag var på Kvinnokliniken i ett annat ärende. Hon såg trött ut, men hon är ju alltid lika söt! :-)

Skolan började idag, det kändes roligt att få träffa alla fina klasskamrater igen, men inte särskilt motiverande att sätta sig i skolbänken igen. Vi är runt 10 stycken som redan fått ett arbete, innan vi ens är färdigutbildade, så det känns väldigt lovande!

Idag har det varit föräldramöte på Hannahs avdelning och jag är ännu en gång så himla lycklig över att få ha mina barn på en så BRA förskola!! Så engagerad personal, goa barn och inspirerande miljöer, jippie för Friarelyckans förskola!

Spiderman och Jack Sparrow!


Efter att ha varit ute med Anders en stund satte pojkarna sig i soffan. Elias somnade visst...

Snoken känner sig nog lite klämd!

Inte världens bästa bild, men hur roligt som helst -
Melvin & Hannah har fått kontakt med två pojkar på utsidan
som har likadana walkie-talkies som Hannah!

Bajskorv, bajsunge, kisskorv!
(Coolt att säga så, eller hur?)

Småpojkarna tar ett bad!

Försökte få dem att vara ner lite innan pappa Fredrik kom för att ta med sig Indevall-pôjkarna hem...

Världens FINASTE!

De fick välja mellan gemensamt pusslande eller en gemensam bok - de valde golvpusslet,
Hannah visar Elias var bitarna ska sitta, Elias bankar dit dem och sedan applåderar de båda två! :-)

3 kommentarer:

Familjen Bus sa...

Alltid lika kul att se att de leker så bra ihop, två och två eller alla fyra. Tack för passningen av våra busar (i alla fall när de r hemma)

Matilda Barnboksillustratör sa...

vad roligt för dem med en liten bebisbror!

du skrev inne hos mig efter morfarsinlägget "..Mycket oro, såklart, eftersom jag varit med om så mycket som liten...."
får man vara nyfiken och fråga vad det är du varit med om som liten?! eller är det för privat? isåfall får du strunta i frågan :)

Matilda Barnboksillustratör sa...

TACK för ditt fina mail, ska svara så fort jag hinner!!
Kram!