lördag 23 oktober 2010

En riktigt bra lördag!

I morse hämtade jag och Hannah upp Melvin för att åka till simskolan. Melvin och Elmer har blivit storebröder till en liten lillebror!! Barnen var jätteduktiga på simskolan, jag satt på övervåningen och tittade ner och tog lite bilder med mobilen och skickade till Linda, som fortfarande ligger kvar på sjukhuset med lillebror. Jag är inte riktigt säker på namnet än, de har sagt ett namn, men jag skriver det inte här förrän det är 100%-igt. :-) Efter badet så fick barnen varsin smörgås, varm choklad och sedan varsin frukt innan vi åkte hem.

När vi kom hem fick jag lov att gå och lägga mig en stund, sedan åkte jag och världens piggaste Elias till Ica Maxi i Angered och handlade. Han är ljuvlig i affären, jag är så himla stolt när jag går runt med en liten kille på nästan 3 år och handlar, utan några som helst problem! Han fick sitta i det roliga loket utanför kassorna efteråt, men ville inte att jag skulle lägga en peng i, han blev så rädd sist...

Elias somnade på vägen hem, så jag bar in honom till soffan, där han fick sova en liten stund medans Hannah och Anders gick ut för att byta till vinterdäck på bilen. Hannah satte åp sig både jobbarkeps, jobbarbyxor och jobbarhandskar, så hon var väl förberedd på hårt arbete!

Barnen fick korv med bröd till middag, sedan glass och lite lördagsgodis. Jag och Anders åt lyxpasta med kräftstjärtar medans barnen åt godis, hur lyxigt som helst! Ikväll har barnen lekt väldigt bra tillsammans och Hannah sover i natt över inne hos Elias - de är ju hur söta som helst!

Jag satte mig och tittade på filmen "Sanningen om katter och hundar" som jag inte sett på flera år och den var ju lika gullig och rolig som sist.

Imorgon är det ridskola på förmiddagen, sedan kommer Melvin och Elmer och hälsar på oss över dagen då Fredrik ska vara hos Linda och Lillebror. Det ska bli intressant att se hur vi fixar fyra barn, men jag tror inte det ska bli några problem alls!


Det ska börjas i tid!


Går i mammas fotspår...:-)


Bus och glass!


Hannah ropade från vardagsrummet "Jag är törstig!".
När Anders kom in låg hon så här.
Hur slappt som helst!


Lite mys i höstmörkret


Hannah sover över hos Elias...


1 kommentar:

Matilda Barnboksillustratör sa...

"Jag är törstig" haha, fick lite Alfons Åberg-flashback här! :) När pappan får springa massa ärenden för att Alfons inte vill sova.. :)

Vad duktig han är på affären Elias, skönt!

Ja visst var väl julgranskulorna fina! Och säkerligen hur sköra som helst.. nästan så att de gick sönder bara man tittade på dem! Hehe!