torsdag 7 oktober 2010

Magsjuka

Idag vid 11-tiden ringde de från Elias förskola - han hade kräkts och var riktigt upprörd. Jag fick kasta mig i bilen och åka och hämta honom. Han var lite moloken när jag kom, men piggnade till direkt vi kom ut. När vi kom hem var han precis som vanligt, frågade efter både välling och yoghurt. Han fick välling i liten dos och sedan väntade vi en stund. Det hände ingenting, han lekte, tittade på film och busade med mig precis som vanligt. Försökte få honom att sova middag, men han hade inget intresse av det över huvudtaget!

Vid 15-tiden tog jag ut Elias i vagnen, vi gick en runda runt dammarna, sedan hämtade vi Hannah. Anders kom hem strax efter oss, då åt vi middag bestående av lax, kokt potatis, hollandaisesås och ärtor. Båda barnen åt JÄTTEBRA och nu sitter de i badet. Jag är hemma med barnen i morgon, så vi ska ha fredagsmys hela da'n! :-)

Under den mest rastlösa stunden på dagen fick jag en snilleblixt - jag satte upp IKEA-tältet runt Elias madrass i sängen, så nu har han en sängkoja - superroligt och uppskattat av en sprallig liten pojke!



2 kommentarer:

Pia sa...

Kan tänka mig att han bara älskar sin säng nu!

Riktigt bra ide!

Tur att ni slapp mera av den där kräk varann... Det brukar ju smitta som löpeld...

Fyra nyanser av rosa sa...

Åh stackars! Det där tältet har vi med :-)