fredag 15 oktober 2010

Kvällspromenad

Igår gick jag en kvällspromenad, men jag passade på såpass tidigt att det fortfarande var någorlunda ljust ute, eftersom jag inte fick något sällskap. Telefonen var istället mitt sällskap och jag ringde runt till några vänner och berättade den glada nyheten att jag fått jobb (JIPPIE!!!). Sedan ringde jag Anders syster och frågade om de var intresserade av att träffas i helgen och jajamensan, det var de. Så Kerstin, Björn och kusin Ramus kommer ner och hälsar på imorgon. De åker in via Uddevalla och hämtar upp farmor Berit som också gärna vill träffas. Jag tror farfar Christer vill ta det lugnt hemma och ta igen sig lite, det förtjänar han efter en tuff arbetsvecka! När jag berättade för Hannah att Björn, Kerstin, Rasmus och farmor kommer och hälsar på i morgon sa hon "Jag älskar Björn och Rasmus älskar mig och Elias, för vi är hans kusiner". :-)

Den enda jag INTE ringde när jag fått beskedet om jobbet igår var min man. Honom ville jag överraska öga mot öga. Jag smög ut i vardagsrummet medans han gjorde såsen till köttfärslimpan, smugglade ut två vinglas och inväntade att middagen skulle bli färdig. När jag kommer in i köket igen föreslår han själv att vi ska ta ett glas rött vin till maten och visst, det kunde vi ju ha. När jag sedan höjde glaset för att skåla för det nya jobbet, förstod han inte först. "Vilket jobb!?". Men sedan sprack han upp i ett leende och reste sig upp för att kramas. Myyyysdag! Vi firade med kladdkaka till efterrätt. Hannah åt jättebra av både köttfärslimpa och kladdkaka. Hon skrapade av formen också...;-)

Idag är det fredag, fredagsmys står ju självklart på schemat. I morse släpade jag och barnen ut två stora sopsäckar med vinterkläder och vanliga kläder i flera storlekar till bilen, för att i eftermiddag skänka till ett projekt som barnens förskola har i samarbete med Röda Korset, som riktara sig mot Lettland. Behjärtansvärt och jag fick tömt vinden lite grann! :-)


Fredag
Mysa - dra handen under hakan
och vifta med fingrarna.



Inga kommentarer: