söndag 17 oktober 2010

Fint lördagsbesök och förstagångsbio!

Igår innan familjen Winge-Kläth kom på besök dammsög Hannah sitt rum som jag bett henne om och där efter kom belöningen i form av veckopeng - vilket hon inte frågat efter, så det var riktigt kul att få ge henne den, eftersom den kom som en överraskning. Sedan kom som skrivet Anders syster med familj, plus farmor på besök från Strömstad och Uddevalla. Farfar Christer hade det skönt hemma, han hade nog ganska kul med sin nyinköpta kamera istället - den är jag nyfiken på!

När de kom hade vi smörgåslunch, med nybakat bröd (från Ica Maxi....) och kaffe. Efter det var det lek en stund innan vi tog på oss och gick upp till Tolsereds 4H-gård. Vädret var fantastiskt och barnen var nöjda och glada. De små pojkarna tyckte dock att kalvarna var JÄTTELÄSKIGA, även om Elias var den enda som blev så skraj så han sprang till pappa...

Grisarna och hästarna var desto roligare, likaså katterna som sprang runt på gården. Roligast var dock kaninerna som sprang runt i sin utegård. Vilka otroligt sökta kaniner, långhåriga med tofsar på öronen och i flera olika andra former. Så härligt att se dem! Hannah började tjata om att få ett marsvin, men jag sa att hon måste vara minst 8 år för att jag ens ska komma på tanken. :-)

När vi kom hem började jag och Anders förbereda tacopajen som vi skulle ha till middag. Vi gjorde dubbel sats och la pajen i långpanna, det gick lika bra det! Till det hade vi sallad och lite andra grönsaker. Jag satt mitt emot Rasmus och precis när jag satt mig för att äta tittade han på mig med sina stora runda ögon och sa "Majs?". Jag skyndade mig upp och hämtade majs och han var väldigt nöjd efter det. Lite svårt att dela med sig, men han fick iallafall skaka ur det sista....

Rasmus fick med sig massa pussel hem, som Elias inte använder, men när mina barn fick syn på korgen med alla pussel ville de genast pussla dem! Konstigt, varför är det så? De åkte hem vid 20:30 och Elias somnade direkt efter att ha lagt huvudet på kudden. Jag fick avsluta Hannah och farmors parti i Fia med knuff, Hannah vann med ett halvt varv, hon fick en jäkla massa sexor på slutet!! Orättvist...;-)

Jag fick sovmorgon till 10 (!!!!) idag. Jag vaknade som ett stort frågetecken! Hjälp, så skönt jag har sovit i natt. I princip 11 timmars sömn...inte illa!! Idag har jag piskat bäddmadrasser och bytat sängkläder. Jag har även bokat biljetter till BIO!! Jag och Hannah ska gå på filmen "Marmaduke". Hon har precis fått veta och hon är jätteglad. Första gången hon går på bio, så vi ska försöka hinna med en fika innan (eller efter), för det är tradition! :-)

Hannah har även fått bestämma vad vi ska äta till middag idag - det blir Flygande Jacob!

Hannah borstar håret på Elias (förra helgen)

Förtjänar sin veckopeng...

Grannens äppelträd

Fåren på 4H-gården

Ankor badar i den lilla bäcken

Hannah och Rasmus hälsar på kalvarna

Finaste tjejen

Rasmus låter som kossorna - på behörigt avstånd!
 
Paaaappa! Läskiga kossor!!

Grisarna var snällare

Bus vid bordet

Rasmus ska ha det sista majskornet också!

Hannah myser hos faster Kerstin
(Rasmus äter nog majs...)

Farmor hjälper Elias att dela maten
MARMADUKE!!

1 kommentar:

Jenny sa...

Ni verkar ha haft en härlig helg och den kunde ju inte börjat bättre i fredags kväll än med ett snabbt syster- och kusinbesök ;) Vi såg filmen, Julia älskade den, Jacob var mindre begeistrad men ändå nöjd. Men nöjdast var nog mamman.... :D