lördag 30 oktober 2010

Kusinträff och Halloween

Igår eftermiddag drog jag och barnen upp till min storasyster Jenny och systerbarnen, där även tvillingsyster Camilla och systersonen Melvin samt vår kusin Sara och två av hennes tre barn, William och Samuel var. Det var som sagt andra gången jag och Camilla träffade henne, medans Jenny aldrig hade träffat henne tidigare. Sara är vår kusin på mammas sida, alltså vår mammas halvsysters dotter. Jag och mina systrar slogs av hur lik hon är vår morfar, verkligen jättelika! Hennes två söner var sååå fina och det var jättekul att träffas och det kändes så himla kul att Sara tagit tag i att träffas! Vi åt middag, käkade godis, snackade och barnen uppehöll sig nästan hela tiden i vardagsrummet där de spelade Wii. Mina barn blev trötta redan vid åtta, men vi höll ut till nio, sedan åkte vi hem. Hannah somnade efter ungefär två hundra meter, medans Elias höll sig vaken hela vägen hem. Konstigt, hur de kan vara så rödmosiga och gnälliga ena stunden och andra stunden studsa ut till bilen som värsta jojos!!

Idag började dagen med att Hannah åkte till simskolan med Melvin, Anders & Fredrik. Elmer stannade hos mig och Elias, eftersom Linda och lillebror Milton skulle åka tillbaka till sjukhuset och ta nya prover. När de kom hem tog Fredrik med sig Hannah hem till dem, eftersom han skulle vara hemma själv ett tag till. Medans Anders vilade åkte jag och Elias till Frisörkällaren på Wieselgrensplatsen och klippte av Elias hans lockar. Ujjamej, vilket fjäskande vi fick dra till för att han över huvudtaget skulle gå med på att sätta sig i stolen! Till slut fick han sitta i mitt knä och så fick vi varsitt skynke över oss, men hans satt inte kvar särskilt länge, vilket resulterade i MASSOR av hår överallt. Men klippt blev han, jag tycker Jeanette gjorde ett superjobb med de förutsättningar som gavs. Han blev genast ett år äldre, så himla söt! Men visst kan jag känna att jag gärna behållt lockarna, men då ska det ju kammas några gånger om dagen....

På eftermiddagen kom Hannah och Melvin hem till oss, Anders och barnen gjorde iordning pumpan som jag köpte igår, Elias hade precis vaknat och han vaknade faktiskt med feber, vilket kändes lite trist, men han piggnade till och lite senare så tog Anders tog med sig Melvin, Julia och Hannah ut på "Trick-or-treat"-promenad. Hannah och Melvin var pirater, medans Julia var "en gammal farbror som dött för längesedan men som nu klättrat upp ur jorden och var sugen på godis". Så himla roligt, och gulligt!


Samuel, Julia, William, Jacob, Hannah, Elias och Melvin.
Notera godisbrickan framför Elias....;-)


William och Jacob

Samuel och Julia
Sötaste, långhåriga Elias

Pirat-Hannah!

Fina kusin Sara!

Elias och Elmer äter smörgås...

Samtalar om livet...

Elias visar upp sin tandspegel och snurra som han fick av tandläkaren igår...

Kortklippt!

Gröper ur pumpan

Vänta lite, du har något där...
Haha, det var ju ditt skägg!

Piraterna redo att inta Gerrebacka!

Piraterna diskuterar anfallet med sin kapten...
(Hur var det nu ni skulle säga?)

Bus eller godis?!

Den gamla farbrorn som levde för längesedan...

Piraten Melvin

Sötaste (förlåt, coolaste) piraten Hannah!

Det var ingen som ville ha BUS, så det fick Anders ta emot när barnen kom hem - konfetti som jag klippt...hihi!

Nej, jag geeer mig!

Alltid får man göra det roligaste, tycker Elias!
Städa, städa...och så får man lördagsgodis!

Dagen avslutades med pizza, lördagsgodis, familjetid med lek och mys samt nya sängkläder till alla. :-)

1 kommentar:

Familjen Bus sa...

Vad härliga bilder, modigt av dem att våga i år när de aldrig gått förut. Jag snor en bild förresten :-)