onsdag 13 oktober 2010

Mycket nu...

I måndags var jag på jobbintervju och det är ett jobb jag verkligen SUKTAR efter och som verkar HUR roligt som helst! Intervjun gick jättebra, jag kände mig nöjd med vad jag fått sagt och hur enhetschefen verkar ha uppfattat mig. Hon skulle höra av sig imorgon eller på fredag.

I eftermiddags hade jag missat ett samtal på mobilen, jag ringde upp och det var en kvinna som ringde från ett annat sjukhus, en helt annan avdelning och ville kalla mig till intervju - på tisdag nästa vecka. Jag blev självklart riktigt glad och nyfiken, men mest av allt nervös - för hur ska jag göra, om jag blir erbjuden platsen på första intervju-stället? Jag vill ju veta vad jag väljer bort...

Dilemma!

Idag har vi haft besök av min vän Annica och hennes barn Linnea och Lukas. Mina barn längtade verkligen efter dem och var riktigt glada att se dem. De små fann varandra direkt, medans Linnea och Hannah tog en stund på sig, men SEN. Vad roligt dom hade!! Vi åt pasta med lax och lime, barnen uppskattade verkligen maten och efter det smaskade vi en Frödinge kladdkaka - UNDERBAR - med vispgrädde.

Nu är kvällen kommen, barnen har precis blivit kissade, borstade, lästa för och pussade på. Anders är ute och powerwalkar, och jag ska sortera papper som samlat sig på hög!

1 kommentar:

Pia sa...

Vissa har det bra som äter kladdisar mitt i veckan... ;)

Ser att du fått in din rosa bandet här med! =)