måndag 3 januari 2011

Vi fick paket idag!

Idag fick jag och Anders varsitt SMS om att vi hade paket att hämta ut. Jag hade från Nespresso, och Anders hade från Scandinavian Living, som han fått i julklapp från sitt jobb. Jag åkte ner och hämtade ut paketen medans Anders såg till att barnen fick mat i sig. Kompis Julia var på besök och tjejerna lekte som vanligt jättebra. Hannah var Buzz Lightyear och Julia var Spiderman. Sen hade de födelsedagskalas för Hannah, som tydligen fyllde år. Man hörde hur Julia tog i för kung och fosterland uppe på Hannahs rum i hurra-ropen!

Medans barnen lekte en stund för sig själva innan Julia skulle gå hem gjorde jag kaffe till mig och Anders och vi fick sitta i några minuter innan jag lade barnen och Anders fixade maten inför morgondagen.

Och kanske vill ni veta hur det gått idag, första dagen på jobbet? Jo, det gick jättebra! Jag kom 15 minuter för sent tack vare att bussen inte kom, så jag fick ta en annan buss som tog en annan väg, in till Brunnsparken och där byta till spårvagn. Så det var med andan i halsen jag kom inrusande på avdelningen och sökte upp mina arbetskamrater. Och arbetskamraterna, vilka pärlor!! Jättetrevliga båda två (de sekreterare jag kommer jobba närmast) och resten verkar vara ett riktigt trevligt gäng de också! Synd bara att förmiddagen gick bort i att vänta på inlogg och telefonkö till IT-supporten....

Nä, nu är det dags för dusch och sedan fotbad och med hjälp av fotvårdspaketet jag fick av Anders mormor i julklapp kommer jag bli så fiiiiin!

Making my self som coffee...

Gott gottigottgott!
Dulsão do Brazil!

Jag kanske inte ska unna mig endast pedikyr idag...

Julia & Hannah

Försöker göra sig så hemska som de bara kan!

Tre vackra ugnsformar från Scandinavian Living!
(Anders planerar redan nästa lyxmiddag, denna gång vill han göra något med hummer och andra skaldjur!)

2 kommentarer:

Familjen Bus sa...

Skönt att första arbetsdagen är avklarad, lite stressigt att vänta på en buss som inte kom bara.
/Fredrik

Åsa sa...

åh, vilka snygga formar!
Och vilken lyx med en make som fixar lyxiga middagar! =)