måndag 17 januari 2011

Elias 3 år - igen

Söndagmorgonen startade med födelsedagssång och paketöppning för vår lille prinsplutt som fyllde 3 år. Han fick en Blixten McQueen-bilbana av oss som jag köpte i New York och så fick han tre bilar till - sheriffen, Blixten och Bärgar'n!

Dagen skulle egentligen ha firats med barnkalas - Elmer, Lukas och Williman skulle komma och fira Elias, men William och Lukas blev sjuka, så vi ställde in kalaset för att ha det på onsdag istället, en kul grej mitt i veckan! :-)

Istället åkte vi upp till Uddevalla. Anders, som är riktigt nöjd med "sina" bilinköp sa till mig när vi bestämt att åka till Uddevalla istället att "Älskling, jag tror du behöver sova lite...ska du sova i bilen på väg upp?". Men se, den lätte gick jag inte på, utan JAG ville köra! och så blev det....hehehe!

Elias firades så fint uppe i Uddevalla med ballonger, finporslin och flagga. Det söta clownljuset i tårtan som Anders gjort (tårtan alltså, inte ljuset) var lite svårt att släcka, men med Hannahs hjälp gick det. Elias fick fler delar till sin tågbana och en jättefin svart ukelele. Alla barnen (Rasmus, Hannah & Elias) fick även varsitt par simglasögon, Hannah och Elias fick varsitt par fotbollshandskar och Hannah fick världens coolaste fotbollsdojjor!!

Dagen avslutades med middag med hela gänget och sedan åkte vi hem!

Idag har det varit fullt upp på jobbet och jag fick visa vad jag går för (lite grann iallafall!). På torsdag är det planeringsdag inne i stan, det ska bli kul att se vad det kan ge! Denna dag avslutades med ett besök från bästa storasyster som äntligen kommit hem från sin Thailandsresa!


Så här tycker mina barn om att bli fotograferade i tid och otid...

Blev väldigt blyg när vi skulle sjunga...(vi fick avsluta sången)

Storasyster hjälper till

Visar stolt upp sina fotbollsskor!

Kolla, här kommer tåget!

Nääääjj! Ta inte kort!! (På riktigt, så sa han!)

Mina barn lekte frisör med Kerstin. Även jag fick mig en omgång och jag blev såååå vacker....hehehehe

1 kommentar:

Åsa sa...

Så söta barn ni har! =)