fredag 28 januari 2011

VAB

Igår vid lunchtid ringde det till jobbet från Hannah's förskola. Hon hade fått feber och skulle nu lägga sig och vila på "vilan". Jag åkte hem och det var en inte särskilt kaxig plutta jag mötte i hallen på förskolan.

Vi åkte hem, hon fick Ipren, massa vatten och sedan lade hon sig i soffan en stund. När jag kom ner efter att ha kollat mailen såg hon riktigt trött ut och var ordentligt röd i ögonen, så jag föreslog en tupplur. Vi lade oss i sovrummet och somnade båda två och vaknade först när Anders & Elias kom hem. Mycket skönt. Men Hannah fortsatte sova i soffan till och från hela eftermiddagen och kvällen, och var ändå jättetrött när det var dags att sova för natten vid 20-tiden.

Inatt har hon vaknat några gånger, hon hade 39,5° och hostade, så hon fick Ipren, en mugg vatten och en mugg yoghurt. Elias vaknade också en gång i natt och var ledsen, jag minns inte riktigt varför men han fick en flaska välling för besväret...

Idag är jag och Hannah hemma några timmar själva, men jag tänkte hämta Elias tidigare idag och ha en mysfredagseftermiddag tillsammans med barnen. Hannah känner sig lite piggare, men är väldigt hes och slö, så det blir ingen simskola för henne i morgon.

Inga kommentarer: