torsdag 6 januari 2011

Snöväder

Jag var uppe med tuppen i morse för att skjutsa Linda och alla tre barnen till centralen. De ska upp till Stockholm över helgen och fira bröllop, det är Lindas storasyster som gifter sig (på Lindas födelsedag). Jag blev lite nervös när jag tittade ut genom fönstret och såg snön vräka ner där ute, så jag skickade ett SMS till Linda om att jag skulle komma tidigare så vi hade lite större tidsmarginal. När man åker upp till Linda & Fredrik så är det en lååååång braaaaant backe man måste upp för innan man är framme och den var jag riktigt nervös för, men det gick faktiskt riktigt bra. Jag hade bra fart, men trots det gick det sakta och slirigt sista biten upp och bilen började "dansa" med bakdelen...

När jag kom dit hjälpte jag pojkarna med tandborstning, sedan packade vi in oss i bilen och jag körde dem till stationen. Vi kom dit i god tid och under tiden hade Anders kollat SJ's hemsida och upptäckt att de inte hade serveringsvagn på tåget de skulle åka med, så de skulle köpa lite dricka och så, utöver den matsäck de hade med sig. På vägen hem kom det två ambulanser bakom mig i en väldig fart och bromsade in strax efter Bäckebol-avfarten. Ojsan, där hade visst en bil voltat ner på gångbanan...

Idag blir det inte många knop, vi tar det lugnt och leker lite smått med barnen till och från. Mina föräldrar kommer om en stund på pepparkakshusplundring.

I eftermiddag/kväll kanske det blir en träff hemma hos min vän Camilla, frågan är bara hur jag ska ta mig dit, kanske med en sån här?

1 kommentar:

Familjen Bus sa...

TACK igen för hjälpen i torsdags, att du kom hit så tidigt så att vi kom iväg och att du vågade dig ut på vägarna trots snön! KRAMAR!!!