tisdag 18 januari 2011

Inte för att skryta men...

...jag har faktiskt världens finaste, duktigaste och bästa man!!

När humöret är nere vid fotknölarna, tröttheten ligger som ett ok över axlarna och inspirationen tryter utav bara FAN. Ja, då fixar han veckomenyn för tre veckor och bara lagar till. Han bara fixar det. Och jag står helt handfallen och tittar på. Min energi är S-L-U-T. Jag räcker till på jobbet och jag räcker till för barnen, men sen är det inte mer. Och då är det fantastiskt skönt att ha en man som tycker det är roligt att laga mat...

Titta bara vad han gjorde till oss igår. Crépes med räkstuvning, gjord av tjockpannkaka och sedan ihoprullad, delad i skivor, lagd i våra fina små formar och gratinerade en stund i ugnen med stark ost ovanpå....bara så där. På en helt vanlig måndag.


7 kommentarer:

Åsa sa...

Men! Vilken man!!

Jenny sa...

Du förtjänar det bästa älskade syster, och din man likaså! Ni är fantastiska! Och uppå den goda maten Anders lagade så bjöd han sin svägerska på flera goa skratt. Tack för att NI finns! <3

Anonym sa...

Håller med Jenny! Du förtjänar inget annat än en helt grym man och han fantastiska du.

Jag saknar er faktiskt!
Kram AK

Anonym sa...

Det där lät gott...måste jag prova! Suverän man du har och du är duktig du med Cissi!!

Maja-Stina sa...

Oj, oj, oj! Och din man gör inte vilken mat som helst. Det där såg riktigt invecklat ut. Underbart gott!

Å jag gillade dina namnsdagsminnen! Tänk vad man minns.

Fia Fit /fyra nyanser) sa...

Herregud! Helt fantastiskt! Lånar du ut honom ibland???? För i sådant fall är han varmt välkommen. ;-)

Unknown sa...

WOW! Vilken grym kille! hoppas att är bra med er! Kram!